Ryggsäck på / Backpack on

En sån där rolig dag när matte tog fram ryggsäcken.
Dags att gå ut på äventyr.

One of those fun days when mom gets my backpack ready.
Time for new adventures.


Undrar vem som grävt det här hålet?
Jag ville prova lite jag också.. Tur att matte hade med
vattenflaskan som ligger där på marken.

I wonder who did dig this hole?
I wanted to try a little to.  I was lucky as mom had
brought that bottle of water. Dig holes are hard work.


Sen är det ju så att det som kommer in måste också komma ut.
Kisspaus.

It is like this... What comes in must come out..
A pee stop.


När vi kom till kyrkogården så hade det börjat blåsa rätt så rejält.
Det ser ni på mina öron kanske.

When we came to the cemetery the wind got harder
as you  might see on my ears.


Matte tyckte att vi skulle ge den mystiska mannen
där framme ett förspsprång. Så vi väntade lite.

Mom thought we should give the mysterious man
a lead. So we waited for a little while.


Det finns riktigt fina omgivningar här. Bara man ger sig ut så hittar man.
Fin natur

The surroundings are beautiful here. If you just go out you
find it.. Great nature.

Lång promenad tarvar MAT. Matte hade varit förutseende och
packat ner mat och vatten.

A long walk calls for FOOD.. Mom had been so foreseeing that 
she brought food and water 



Det gäller att hålla tungan rätt i mun när man käkar torrfoder

You have to hold your tongue right in the mouth when you
eat dry food.


Sen satt jag ett tag där och kikade runtomkring.
Ni som känner mig, vet nog vad jag sökte efter..
Men det kom ingen.

Later I sat there looking around.
Those of you who know me might know what I was
looking for.
But no one came


Efter ett litet tag till... DÅ.... äntligen,
After a  little while.. finally it was there.

 
Fann jag det jag sökte. Jag hittade en Ekorre. Jippieeeee!!!
Den här var lite tuffare än dom andra jag mött. Den här gillade
att retas.. Den hoppade nära mig och sen kvickt upp
bland grenarna igen. Så höll den på ett bra tag.

I found what I was looking for. I found a squirrel.. Jippieee!!
This one were much tougher then the others I have meet.
This one liked to tease me. It jumped close to me and then
quickly back up among the branches again.
So it did for quite some time.

r

Efter ett tag tvingade matte mig att vända kosan mot
civilisationen igen...
Precis när matte skulle ta ett sista kort så kom tåget
och ställde till det.
Men matte var så trött så hon ville inte ta fler kort.

After a while mom forced me to turn back home to civilisation again.
Just when mom should take her last *nature* photo the train came
and messed it up.
But mom was so tired that she didnt want to take more photos.

Väl hemma igen åt jag lite till och busade med katterna
innan jag hoppade upp i korgen i fönstret och somnade.

When we got home I played with the cats for a while
befor I fell asleep in the window.

Ja det var min dag det...
Ikväll ska jag kika in hos er och se vad NI har gjort idag.

This was my day...
Tonight I will take a look at your blogs and see what
you have done today.


Kommentarer
Postat av: elina

svar; jaaaa, riktigt mysigt har vi det ibland.. när gizmo har lust förstås... xD vilket är väldigt sällan.. nu har han nyss badat klart och är riktigt galen uppe på sängen där..



ooooohja, om jag smälte för gizmo! blev kärlek vid första ögonkastet när jag såg han på annonsen!



hahahaha vill också se en ekorre! så längesen var det.

2011-10-20 @ 18:58:20
URL: http://enpapillonsliv.blogg.se/
Postat av: Ludde

Det blev ju en riktigt fin promenad. Kul att ha matsäck med också. Gillar inte din matte att fota tåg? Kramis!

2011-10-20 @ 23:33:41
URL: http://hundenluddesblogg.blogspot.com/
Postat av: Kasper

Tycker du är superduktig som bär din egen packning! Jag brukar låta matte bära min, men skulle kanske tänka på att hjälpa henne lite. Jag menar, hon är ju ingen ungdom precis... ;)

En sån fiiin promenad ni gjorde!

2011-10-21 @ 01:37:47
URL: http://kasperian2.blogspot.com
Postat av: Grabbarna boys!

Häftigt med egen rygsäck!!

Här får vi tre dela på en, vilket vi kan tycka är mycket orättvist.

Fina bilder från din promenad!

Vov från grabbarna boys!

2011-10-21 @ 07:52:39
URL: http://grabbarnaboys.blogspot.com
Postat av: Hector

Vilken härlig promenad ni hade. Här var det rätt mulet igår på eftermiddagen men det blev en skön promenad ändå, och skojig för jag ficxk spela lite fotboll. Idag har vi också tagit en promenad. Men jag har aldrig burit min egen matte, kanske jag ska visa matte att du kan, så kanske hon och jag också kan packa oss vår ryggsäck och ge oss iväg en sväng en dag. Man vet ju aldrig.

Hoppas du får en fin helg nu ! Nospuss

2011-10-21 @ 12:49:42
URL: http://rocketbus.bloggagratis.se
Postat av: Hector

Det blev fel, klart att jag aldrig burit matte, men min mat har jag heller aldrig burit. Nedrans ibland hoppar tassarna på fel tangenter.

2011-10-21 @ 12:51:15
Postat av: Jenny

Hej Gizmo!

Tack för besöket i min blogg!

Du var mig en söt liten krabat! Är du en chihuahua månn tro?

2011-10-21 @ 17:13:04
Postat av: Gizmo

För dom som inte vet så är jag en blandning av Papillon och Chihuahua....

2011-10-21 @ 17:48:58
Postat av: Falstaff

Hej Gizmo! Så jättekul att hitta din hemsida - tack vare din kommentar till min. - Kramar från beardisen Falstaff

2011-10-21 @ 21:17:39
URL: http://barfals.blogspot.com
Postat av: Cruellas sida

Åh så kul med packväskan...du ser ju väldigt världsvan ut med den på. Måste be matte skaffa en till mig oxå. Vilken tur förresten att det var ekorrar du kikade efter....jag hann bli orolig att det var tjejer. Cruellapussar på nosen!

2011-10-21 @ 23:43:44
URL: http://crllaue.blogspot.com
Postat av: Lennart

Vilken härlig dag det ser ut att ha varit. Mycket med frisk luft och en massa solsken. Kändes nog skönt att komma hem sen efter promenaden.

2011-10-22 @ 14:18:10
URL: http://autobahnfahrer.blogg.se/
Postat av: Emma och Malte

Vilken härlig dag! Och vilka fina bilder din matte tagit på dig :-)

Måste vara mycket smidigt med egen ryggsäck, då slipper man ju skälla på matten när hon har glömt något! Vilket min matte gör ganska ofta..

Kramis!

2011-10-23 @ 13:56:37
URL: http://cockerkillarnasvardag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0