Regn och spöken / Rain and ghosts


Eftersom matte hade mysljus i sitt arbetsrum så trodde jag att
jag skulle komma undan idag och inte behöva få ut i regnet

Because mom had lit candles in her study I thougt I would
not have to go out today in the rain.


Jag gjorde mitt bästa för att ignorera henne...
Men det hjälpte föga.
Utsläpad blev man ändå.. Jag förstår inte.
OM jag är söt som socker, som matte säger, finns det
inte en stor risk då? att jag ska smälta i regnet menar jag?

I did my best to ignore her..
It didnt really work..
She draged me out anyway.
I dont get it, if she says Im sweet as sugar...
isnt there a risk I might MELT out there?


Alltså, jag är verkligen en tuff kille.. 
Men spöken på ljusa dagen det är lite skumt.
Vi tittade på varandra och ingen visste vad vi
skulle göra...
Kan man LEKA med spöken?
Det här spöket visade sig vara en härmapa.
Lyfte jag en tass, visst sjutton gjorde spöket det också..
Lite längre bort så bara POFF försvann han..
Jag tror att han inte gillade torra trottoarer.

Im really tough guy.
But ghosts in the middle of the day was a bit strange.
We looked at eachother and neither him or me know
what to do..
Can you play with ghosts?
This ghost turned out to be a imitator.
If I lifted a leg then he sure did it to...
A bit further away he just POFF disappeard.
I think he didnt like the dry sidewalks.

Efter det mötet behövde jag bli av med lite frustration.
Det gör jag bäst genom att springa

After that meeting I had to get some frustration out.
I do that best by running.. 

 

Hoppas ni har haft en bra dag och att spöket inte hittar hem
till er också.

I hope you all are having a good day and I hope the ghost
will not find his way to you..


Kommentarer
Postat av: Hector

Sådana däringa spöken dem såg jag med, och ser fortfarande. Men nu bryr jag mig inte om härmapan utan struntar fullständigt i honom.

Här tränas det hussar och mattar flitigt hos oss. Husse har äntligen lärt sig att han ska vara det roligaste som finns om jag ska komma när han kallar. Det betyder att husse får motionera en hel massa för att vara rolig, ingen lathet där inte. Men han har blivit mkt bättr på det och numera verkar han inte bry sig i att göra sig så som den roliga pajas som det behövs, fast det är mänmniskor i närheten. Ibland skämns jag nästan, men han är ju så kul så det blir inte långvarigt. Min pipis har han alltid med sig och det bästa jag vet är att leka med husse och piupisen, eller bjudas på godis !

2011-09-07 @ 18:06:39
URL: http://rocketbus.bloggagratis.se
Postat av: Sigge Svamphund

Det borde införas en lag som tydligt talar om att vi hundar INTE ska gå ut när det regnar!!!!!!!

Matte fick en massa restrektioner av sin människoveterinär igår, men att klunginflammation och borrelia förvärras av att släpa ut svamphund i regn det glömde han visst berätta!

2011-09-07 @ 20:50:29
URL: http://svamphunden.bloggplatsen.se
Postat av: Veiken

Det var ett RUSKigt spöke. Hoppas det har försvunnit nu....

2011-09-07 @ 20:59:26
URL: http://veiken.wordpress.com/
Postat av: Edith

Det där med spöket var lite klurigt. Jag håller med dig ... fy för regn. Colliekramar

2011-09-07 @ 21:53:56
URL: http://parisercollie.blogg.se/
Postat av: demiano

Jag älskar att se dig springa runt. Men va inte rädd om spökar..!

2011-09-08 @ 01:11:27
Postat av: Kasper

Gizmo, du ÄR ju verkligen världens sötis! Joodå, killar får också vara söta. Stiligt, maskulint söta. Som du, alltså. ;)



Kul att se dig springa så där. Det är härligt, tycker jag också. Men spöken - jag brukar trampa omkring på dom, och då försvinner dom. Gillar visst inte att bli trampade på - vem skulle förresten gilla det?

2011-09-08 @ 01:53:17
URL: http://kasperian2.blogspot.com
Postat av: Anna

Usch för både regn och spöken :(

Puss på nosen ♥

2011-09-08 @ 09:50:43
Postat av: Grabbarna boys!

Vi bryr oss inte om att det regnar och är blött ute...men att jämt o ständigt behöva torkas varenda gång HATAR vi!!

Och vi håller med om att du är verkligen en söt kille du!

Ha det bra.

Vov från grabbarna boys!!

2011-09-08 @ 22:19:44
URL: http://grabbarnaboys.blogspot.com
Postat av: elina

fan va han var snabb! hahahahaha :P

2011-09-23 @ 22:50:33
URL: http://enpapillonsliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0