Vinter eller vår?? Winter or spring??

När vattnet porlar igen  så här måste det väl vara vår, eller???
When the water has come alive again, then its spring right???

Men HALLÅ!!!  Då ska det väl inte vara snö eller??
But, HEY!!! Its not supposed to be snow then, is it???

-Hörru Matte!!!  Jorden håller på att gå sönder....
-Hey, mom!!! The ground is breaking up...

-Näe, nu blir jag snurrig här... Kolla!!!
Nu vet jag var våren börjar... Precis där framme.
-No, now Im getting confuesed there.. LOOK!!!
Now I know where the spring starts.. Right there, straigt ahead..

Ja, så var det... Här finns ingen snö alls...
Yes, thats it... Here is no snow..

Vi passerade dom här färgglada husen där gamla tvåbeningar ska bo.
Det är helt nybyggt och kommer bli kanon fint när det blir gräs, buskar och blommor.
We passed these colorful houses where the old twolegged will live.
Its newly built and will look so great when the grass, bushes and flowers comes up.
Ja det här var min promenad idag.
Tyvärr hade inte matte med sig kameran när vi gick kvällspromenaden.
Hade så gärna velat visa en sååå tjusig schäfer som jag tyckte var så vacker och snäll.
Jag ska säga till matte att ALDRIG gå ut utan kameran igen.
That was my walk today.
Im sad to say that mom forgot her camera on the eveningwalk.
I so much wish I could have showed the pretty germanshephard girl
I meet. She was so pretty and nice.
I will tell mom to NEVER go out without her camera again.
Ha en underbar kväll allihop
Have a great evening everyone

Kommentarer
Postat av: demianopukki

Bra sagt min lilevän: "...säga till matte att ALDRIG gå ut utan kameran igen.."

2012-04-03 @ 20:14:57
Postat av: Kasper med fyra katter

Du har så rätt - man kan minsann bli förvirrad för mindre! Undrar om det är vädergudarnas eller SMHIs fel att det ser ut som det gör!

Men idag har i alla fall isen gått upp på min tredje sjö! Ska kolla min första i morgon. :)

2012-04-03 @ 21:38:43
URL: http://kasperian2.blogspot.se/
Postat av: Rasmus

Ja, förvirrad blir man här också, då ena dagen är solsken och andra, snöstorm. Men vad där det dom säger, April månad är ju en föredisk månad då den aldrig kan bestämma sig, hm.

Kameran på promenaderna är bra att ha och här glöms också av och till fast matte är en fotogalning, vov



Fina bilder på läckra dig ;)



Tassvink

2012-04-04 @ 16:45:28
URL: http://papillonbus.bloggplatsen.se/
Postat av: Jenny o Brio

Åh! Så ni har BÅDE vinter och vår samtidigt hos er!!!? Cooolt!!!

Här är allt vitt vitt vitt och mer vitt kommer det uppifrån :)

2012-04-05 @ 21:31:27
Postat av: Åke

Att gå på promenad utan kamera? Jag tror matte får skämmas Gizmo!

2012-04-07 @ 07:04:19
URL: http://www.nacka144.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0