Blåsigt och kallt / Windy and cold

Hej allihop.

Det har varit några dagar då matte inte haft
så mkt tid att sitta vid datorn, därför har det varit
ovanligt snålt med inlägg här hos mig.
Men NU är jag här iaf.
Its been some busy days here.
Because of that mom havent had the time to
sit by the computer so much.
Thats why my blog havent been updated for
some days.
But NOW Im here.



Matte och jag tyckte att det såg helt underbart ut
ute idag.
Den känslan fanns kvar ända tills vi faktiskt GICK UT.
Mom and I thought the weather looked so lovely
outside today.
That feeling lasted until we actually went out.
Det var riktigt iskallt i blåsten.
När vi tittade ut genom fönstret såg det inte
alls så kallt ut.
Den känslan fanns kvar tills vi faktiskt gick ut.
Men ack så fel vi hade
It was really very cold in the wind.
When we looked out the window it didnt seem
that cold at all.
But wow, we were wrong.



Fontänen gav ankorna lite öppet vatten iaf.
The fountain provided, atleast, some open water for the ducks.
Nej det får bli lite inomhus aktiviteter nu och sen hoppas
att vinden ger med sig framåt kvällen.
This means there will be more indoor activitys today.
Lets hope the wind has calmed down later in the evening.
På mattes egen blogg finns nu hennes bidrag
till fototrissen, som är en fototävling med
nytt ämne varje vecka.
On moms blogg you can see her photos for
the *fototriss* wish is a photochallange with
a new subject every week.
Hennes blogg finns bland mina länkar till höger
Her blogg is to be found among my links on the right.




Kommentarer
Postat av: Marre&Rasmus

Det tycker jag att du ska testa, kex på nosen, riktigt kul :)



Fontän mitt i vintern, bara så coolt :) Här såg vi en stackars fågel som vandrat till andra sidan, inget roligt alls då vi senast i morse matade den och den såg ut att må bra, snyft. Kylan tar knäcken på många småfåglar så här års och du ser också lite frusen ut på första bilden, burr säger man här o längtar till våren.



Tasskramizar

2012-02-06 @ 15:17:13
URL: http://papillonbus.bloggplatsen.se/
Postat av: Ludde

Konstigt att det kan spruta vatten när det är så kallt. Det borde väl spruta is istället... Kramis!

2012-02-06 @ 15:23:42
URL: http://hundenluddesblogg.blogspot.com/
Postat av: Kasper

Vi längtar också till våren! Varenda en här hemma hos mig! Tänk att kunna ha en öppen ytterdörr!

Jag tycker allt att det ser VÄLDIGT kallt ut hos dej, trots fontänen!

2012-02-06 @ 21:52:29
URL: http://kasperian2.blogspot.com
Postat av: Aunt Rosie

Nice fountain and ducks in the coldness of winter, stay warm, Gizmo in your new coat xxoo

2012-02-07 @ 00:25:07
Postat av: Christina

Ja! En riktig mops hade varit något, korvarna har en mopskompis som heter Ezter. Jättesöt är hon!



Stackars dig när det blåser så! Du får lägga öronen bakåt så du blir mer strömlinjeformad så blir det lättare att gå framåt ;)

2012-02-07 @ 12:15:56
URL: http://christinarooth.blogg.se/
Postat av: Jenny N

Kall blåst är inge' vidare. Det är så svårt att klä sig lagom då!

2012-02-08 @ 09:20:06
Postat av: Hillman

Så där lurade blev jag och matten igår, det såg så skönt ut och var hela 5 plussisar på altanen mot sörväggen. När vi kom ut höll vi på att blåsa bort och kallt som attan i vinden, så matten och jag frös in igen, hihi.



Taxpussar.

2012-02-13 @ 15:48:01
URL: http://taxar.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0