Vovve -fyrtal i bilder.



Människorna har ju sin Fototriss som dom brukar tjata om.
Det är en tävling
där man  ska tävla med tre foton i ett visst ämne.
Nu är det ju inte en tävling där hundar ska delta.
Men jag bestämde mig för att göra en Fyrtal i vovve bilder.
Hundbilder i fyrtal alderles för mig själv.
Äment för människornas triss kommande veckan  är
*Så ser det ut där jag är idag*
Jag lånar det ämnet idag men om detta blir ngt som andra tycker
är kul så kommer jag inte låna fler ämen utan
hitta nya egna.

The humans have their phototriplet that they talk about so much.

Its a competition where they show three photos on
a specific subjekt.
That isnt anything we dogs may join.
SO I decided to make a *Doggys four of a kind*
The subjekt for the humans this time is
*how it looks where we are today*
This time I used the same subject.
But if you think this could be fun I will make
my own subject for weeks to come.

Så här kommer min egen Vovvebilder i fyrtal med samma ämne.
So here is my Doggy-four of a kind on the same subject.

Modern konst?
Egentligen är det kladd på ett elskåp.
Säkert målat av ngn uttråkad ungdom.
Hade det varit på canvas hade dom kanske
till o med hade kunnat tjäna ngn krona ist för att få skäll.
Modern art?
Its realy a powercabinet for the electrisity.
Painted by some bored youngster.
If they had made it on canvas insted they might even
be able to get it sold and earn some money insted of
getting barked at.

 


Stora isblock såg jag också idag.

Det var nere vid sjön där vi promenerade.
Vi såg att det var plogat på isen också för dom som gillar
att åka skridskor.
Min matte, hon går INTE ut på isen..
Då ska det helst vara bottenfruset..
Hon är lite fjompig ibland..


I also found big blocks of ice.
It was down by the lake where we walked.
They humans had plowed the ice so they could go
Iceskateing.
Mom dont go out on any ice that isnt frozen down to the 
bottom of the lake.
She is a bit silly about some things.

Kottar är både fina och skojjiga.

Cones are both pretty and funny.


Sista bilden ur mitt perspektiv blev
på den vackra vassen. Visst är den fin även på vintern?

The last photo from my perspective.
The reeds looks so great even in winter dont you think?



Skulle vara spännande om någon vill haka på och kanske

göra en *vovve I fyrtal*  som visar er dag  i era bloggar.
It would be fun if any of you will do this and make a
doggy-four of a kind, of your own.
Inga priser och ingen tävling utan bara på skoj.

 

No prices just for fun.

No competition JUST FUN.
Detta är alltså INTE något sätt för att kämpa emot
Människornas triss utan bara en kul grej.
To make it clear, this is NOT a way to compete
against the humans triss, just a fun idea.

 


Kommentarer
Postat av: demianpukki

Men du är ett riktig maestro. Eller, kanske, din mattes andra sida...

2012-02-11 @ 18:52:27
Postat av: Ludde

Fint fyrtal! Nu gäller det bara att få hussen att ta med kameran när vi går ut... Kramis!

2012-02-11 @ 18:57:01
URL: http://hundenluddesblogg.blogspot.com/
Postat av: Aunt Rosie

Very clever dog you are coming up with the 4 photo idea! Impressive!

2012-02-11 @ 21:21:57
Postat av: Christina

Vilken kul grej! Ska vi försöka göra när jobbhelgen är slut :)

2012-02-11 @ 21:23:09
URL: http://christinarooth.blogg.se/
Postat av: Kasper med fyra katter

Gäller bara att få min matte att inte glömma att det finns nåt som heter kamera även utomhus! Men då hänger vi förstås på.

Just nu är matte lite seg, men det går över, säger hon. :)

2012-02-11 @ 23:02:48
URL: http://kasperian2.blogspot.com
Postat av: smulan

Vad kul, det ska vi försöka oss på! Fina bilder du och matte tog:)

Nospuffar!

2012-02-12 @ 11:11:37
URL: http://smulansvarld.bloggplatsen.se
Postat av: Hillman

Vi får se om vi får tid någon dag, idag är jag bara glad att jag lyckas få sätta ett och annat tassavtryck hos er gulliga bloggare. Fast det blir bara ett avtryck var om jag ska hinna runt överallt, matten har saker som hon måste göra. Usch, måste är ett trist tvåbensuttryck som borde avskaffas, hihi. Ser att du ar en rejäler vinter du med och kallt har du oxå haft, har jag sett när du lämnat tassatryck hos mig. Du får ha det så braigt, med all snö och kyla,hihi.



Taxpussisar.

2012-02-12 @ 11:46:38
URL: http://taxar.bloggagratis.se/
Postat av: Emma & Puma

Hej ! Då måste jag tipsa om Posh Pooches rea http://poshpooches.se/FYNDANU.html



Men jag håller absolut med ! Jag är 19 år och jobbar 3 dagar i veckan så har absolut inte ekonomin till att köpa allt som man önskar, jag har brukar spara ett litet tag och sen passa på att köpa något fint och sen kolla vad som är på rea :)

2012-02-12 @ 14:21:45
URL: http://chicschnauzer.blogg.se/
Postat av: Edith

Vilka fina foton! Vassen gillade jag allra bäst. Colliekramar

2012-02-14 @ 13:51:42
URL: http://parisercollie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0