Myling på taket, med mera.



Idag blev jag väldigt förvånad.
När jag tittade ut genom fönstret på morgonen så stod
det en röd bil där.

I was so surprised today.
When I looked out from my window I did see this
red car parked by our house.
Matte sa att det var en sotare...
Jag hade ingen aning om vad det var för en nisse.
Mom said it was the *chimney sweeper*
I had no idea who and what that was.



Han hade med sig konstiga saker.
Dom luktade dessutom spännande.

He had some strange things with him.
They smelld strange and exciting.

Mannen klättrade upp på vårat tak
och stoppade ner grejjerna i vår skorsten.

The old crazy man climbed up on our roof
and put this things down in our chimney

Matte sa att man tydligen måste göra så ibland

så det inte ska börja brinna i skorstenen..
Då tyckte jag det var helt ok för brand i skorsten
vill man ju inte ha.

Mom told me that they have to do this once in a while
so there wouldnt be a fire in the chimney.
Then I agreed as I dont want  a fire.



Vi hittade faktiskt vårtecken på promenaden idag.
Krokusen har tittat upp intill en husvägg.
We actually found sign of spring today.
The crocus had come up close to a house.


På vägen hem tittade vi in på mitt favvo ställe och där
köpte matte mig ett grisöra och en sån där tuggis som är
bra för tänderna.


On the way home we stoped by my favourite shop.
Mom bought me a pigear and one of those dentasticks.
They are soo good for my teath..


Väl hemma igen blev jag så trött.
Det brukar jag bli. Särskilt när det är så smutsigt ute
så jag måste duscha när jag kommer in..
Så nu tänker jag inte göra mkt alls resten av dagen.

Back home I got so tired.
I ususally do that after a walk
Even more when I get dirty and have to shower.
Now I will do NOTHING for the rest of the day.


Matte pratar om en långpromenad till i kväll.
Vi får väl se hur det blir med det..
Om jag låtsas sova riktigt hårt och länge
kanske jag kan lura henne att stanna hemma.
Men ärligt så tror jag inte det funkar.
Men jag blir nog piggelin igen om en stund.


Mom said something about a long walk to night.
We will see if that happends.
If I pretend to sleep really hard for a long time 
I might be able to fool her to stay at home.
But honestly I dont think it will work.
I guess I will be ready for another walk after my nap.

Hoppas ni också har en solig dag idag.
I hope all of you are having a sunny day to.

Kommentarer
Postat av: Ludde

Spännande med gubbar på taket. Kul med den första krokusen. Allra kuligast var nog örat och tandtuggisen antar jag... Kramis!

2012-02-29 @ 20:50:05
URL: http://hundenluddesblogg.blogspot.com/
Postat av: Patricia o grabbarna boys!

Finns det sotare fortfarande....vi har nog aldrig sett en sådan!!

Du ser ut att ha haft en riktigt toppendag.

Vov från grabbarna boys!

2012-02-29 @ 21:19:07
URL: http://grabbarnaboys.blogspot.com
Postat av: Kasper med fyra katter

Hos mig kommer sotaren in också, och sotar min kamin. Och skorstenen också, förstås. Min förra sotare var jättesnäll och jättebusig med mig, men den här sista var lite knepigare.

Jag får också såna där sticks som är bra för tänderna - och grisöron också! Vi är kanske lite släkt, du och jag, hehehe...

2012-02-29 @ 22:12:52
URL: http://kasperian2.blogspot.com
Postat av: demianopukki

Jag gillar mycket när vårtecken inspirerar matten. Mmm..!!

2012-02-29 @ 22:26:31
Postat av: Cruellas sida

Ibland är det skönt att bara slappa...undrar om du behövde gå ut på en lång promenad på kvällen oxå?

Pussis!

2012-03-01 @ 01:38:44
URL: http://crllaue.blogspot.com
Postat av: Hillman

Nä, va sjutton har sotarmurre varit hos er, här är det hussen som är murren, hihi. Han ar oxå såna där mysko grejer med kula och allt som han stoppar ner i skorstenen, hihi.



Va skådar mitt norra öga, du har fått krokusar då är det vår hos dig, ja här lär det dröja även om det droppade från taken som bara den igår. Härligt väder med sol hela dagen och det lovar att bli det samma idag för solen lyser nu med.



Taxpussisar.

2012-03-01 @ 09:57:51
URL: http://taxar.bloggagratis.se/
Postat av: Rasmus

Ja, det var mig en konstig gubbe, fast bra att han finns ändå, för tänk va läskigt med brand, hu.



Grisöron tål man här inte, men grissvans går bra, konstigt va, hm. Igår hade vi också fint väder, men duggregn och grått här idag, snyft.



Fin bild matte fångat på dig;)



Tassvink

2012-03-01 @ 11:29:02
URL: http://papillonbus.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0