Långpromenads väder / Weather fit for a long walk.

Nu är det inte så hemskt kallt så jag tog med mig matte ut på
en riktig långpromenad idag. Det har vi längtat efter både hon och jag.
As it isnt so cold today I took mom on real long walk.
We have longed for that for quite some time.


Vi konstaterade att en massa myror inte kommer få uppleva sommaren 2012
medans någon fick sig ett mellanmål.
We could see that a lot of ants wont be back this summer and that someone
got a real snack.


Kanske kommer ni ihåg ett foto från december där vattnet forsade..?!
Kan meddela att nu forsade det inte ett enda dugg..
Dessutom såg inte vattnet särskilt mysigt ut i Isform.
You might remember the photo from december where the water gushed ?!
I can inform you that there was no gushing going on at all now.
And the water didnt look as good in ice form.


-Ok, matte...  NU har jag fått nog av detta..
NU vill jag.........
-Ok, mom..  Now I have had enough of this...
NOW I want to ......


SPRINGA!!!!! Tjohoooooooooo.. så himla kul det är...
RUN!!!!!  Yippieeeeeeee... It was sooo fun.


Och springa ÄNNU mer...
And run EVEN MORE...



Och avsluta med en lagom jogging takt.. Innan vi närmade oss samhället igen.
Ending it with slow jogging, befor we got back to town again.


Där träffade jag på några av mina kompis tjejer...
There I meet some of my girlfriends...





Min sötaste kompis Moa var ju också med i trion.
Men eftersom jag gillar henne mest så fick jag matte att
ta ett eget foto på bara henne
My cutest friend Moa was among the others in the trio.
But as I like her the most, I got mom to take a separate
photo of just her.
Nu är jag jätte trött och ska vila tills matte lagat mat.
Ska försöka snika till mig en liten laxbit eller så..
Now Im so very tired and will rest for a while until mom
had made dinner.
I hope I will get to taste the salmon..
Ha det gott allihop.
Have a good day everyone

Kommentarer
Postat av: Kasper med fyra katter

KLART at nån som är så söt och charmig som du har så många söta tjejkompisar!

Moa är en gullis, min matte smälte för lilla cavven (hon har haft en sån för hundra år sen). :)

2012-02-07 @ 17:25:56
URL: http://kasperian2.blogspot.com
Postat av: Lisbeth

Hej på dig Gizmo hjärtat. tusen tack för dina och mattes fina rader till mig. Tittar in som hastigast för att se att allt är bra och det ser jag ju. Snacka om att ha vind i öronen

Sköt om er

Kram

2012-02-07 @ 18:11:18
URL: http://tankelek.blogg.se/
Postat av: Ludde

Åh, vilket härligt spring! Att sedan träffa tre tjusiga tjejer blir det ju inte sämre av... Kramis!

2012-02-07 @ 19:01:03
URL: http://hundenluddesblogg.blogspot.com/
Postat av: demianpukki

Gizmo, jag alltid följer dina äventyrer. Jag gillar mycket när matten tar många bilder av förorten :o)

2012-02-07 @ 20:48:33
Postat av: Cruellas sida

Hjälp vad söt Moa är. men inte lika söt som du. Massor med myspys från Cruella

2012-02-07 @ 23:59:16
URL: http://crllaue.blogspot.com
Postat av: Aunt Rosie

I sure enjoyed going on your walk with you today. You sure can run FAST!!!! You are so cute!!!! Hope you are sleeping and warm :)

2012-02-08 @ 01:28:47
Postat av: Jenny N

Åh vilken härlig promnead! Och vad FORT du kan springa!!! Och så söta tjejer du har se'n :)

2012-02-08 @ 09:18:49
URL: http://kulmedhund.blogspot.com
Postat av: Rasmus

Denna Moa skulle man här också vilja få träffa, vilken snygging ;) Fast du är sötast i världen och gillar bilderna där du springer fort ;)



Nospussar i massor, blink, blink!"

2012-02-08 @ 10:05:43
URL: http://papillonbus.bloggplatsen.se/
Postat av: smulan

Åh din skog ser ju nästan ut som min:)

Och vilken fart du har fått där...så kul det hade varit att jaga dig,hi hi



Nospuffar från smulan!

2012-02-08 @ 11:11:16
URL: http://smulansvarld.bloggplatsen.se
Postat av: Hillman

Va, du får vara lös och ledig ibland du med, hihi. Fast de däringa tjejerna kunde du väl dela med dig av,hihi.



Jag tror att jag vet vem som varit och snyltat i sig myrstackarna, herr grävling har nog varit framme, hihi.



Taxpussar.

2012-02-13 @ 15:45:40
URL: http://taxar.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0