Nu är vi trötta.


Majja slocknade i soffan och brorsan somnade någon annanstans.

Majja fell asleep in the sofa and her brothter somewhere else.


Själv är jag också jätte trött nu.
För idag, eller rättare sagt igår, så fick vi besök.
En släkting till matte kom på besök.
Med sig hade han, nu måste jag räkna, 5 samojeder, var det nog.
Matte gick med på en promenad med dom men då var jag inne.
Sen ville dom hellre ligga i bilen, dom är ju vana att vara ute i det
svala för det mesta.
Hoppas jag får åka och hälsa på dom tillsammans med matte i sommar.
DÅ blir det garanterat bilder. Det var väldigt sent dom mellanlandade
hos oss kan man ju tillägga.

Im really tired myself now.
Because today we had visitors. A familymember on moms side
came for a visit with him he had ....
Let me count hmmm  5 Samojed dogs.
Mom was on a walk with them but I was inside.
After the walk they preferd to stay in the car.
Those dogs like the cold.
I hope to meet them togethter with mom in the summer.
THEN I promise to show photos of them.
They just made a quick stop here as they had
a very long drive back home.


Tidigare på kvällen gick vi förbi hembygdsgården.
Där lyste adventsljusstaken fortfarande, precis som hemma.
Med den skillnaden att mattes fönster faktiskt är renare än dessa.

Earlier in the evning we went for a walk to.
The ligts where on in the old houses, just like at home.
With the difference that moms windows are cleaner.


En liten vy över Flen i kvällsmörker. Tyvärr har inte matte ngt
stativ så det blev inte helt skarpt men fint iaf tycker jag.

A view of Flen in the dark evening.
As mom doesnt have a tripod it didnt get so sharp
but still nice I think


Kommentarer
Postat av: Rosie

Exciting for me to see Flen at dusk with the lights of the city all aglow! It looks hilly to me? Thanks for taking me on the journey. Love, Auntie Rosie

2012-01-06 @ 08:09:37
Postat av: Rasmus

Så spännande med roligt främmande Då förstår jag att du känner dig lite trött idag. Här är man också trött, men av helt andra orsaker och en av dom är att matte har fått problem med nattsömnen o håller mig vaken av o till, morr.



En liten fråga här bara, det är mest min matte som undrar varför din fina svans oftast hänger ner. Här står den upp som värsta flaggan i vinden, voff. Inget illa menat, bara lite nyfiken…



Ha det gött och söta foton. Tasskramiz

2012-01-06 @ 14:28:09
URL: http://papillonbus.bloggplatsen.se/
Postat av: Hillman

De däringa fönstren påminner om mattens, för dä va för kallt att putsa utsidan här hos oss, så dä får vara till vårsolen börjar lysa säger matten.



Taxpussar.

2012-01-08 @ 15:01:28
URL: http://taxar.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0