Stanna inomhus är min önskan.

Ja inte var det läge att gå och handla idag inte.
Det konstaterade vi när vi var på promenad.
Det kom mkt regn och sen blev det snöblandat.
Efter DET så frös det på.
Knölig isgata är inget för matte.
It wasnt the best day to go to the store.
When we took a walk we found out that
the street and sidewalk were flooded..
Lots of rain came down mixed with wet snow.
After that the temperature went down so the sidewalk
turned into a humpy and slippery way of hell.
- Släpp IN mig!!!  FY så otäckt väder.
-Let me IN!!!  This is really nasty weather.
Detta var då MKT bättre.
En varm handduk när man kommer in.
Det är helt underbart.
This is much better.
A warm towel when I got inside.
That is so wonderful.
I övrigt har matte städat och plockat bort
det sista av julsakerna.
Mom have been cleaning and took the last
christmas stuff away.
Tyvärr har det inte hänt ngt mer spännande denna dag.
Det mest spännande kommer väl...
NÄR VI ska ut på natta rundan på knölig isgata *ryser*
Matte har försäkrat sig att husse har mobilen bredvid
sängen om hon skulle råka dratta omkull.
Sorry but this day wasnt more exciting then this.
Exciting will be the nightwalk on the iced sidewalks.
Mom made sure that Dad had his cellphone by the
bed if she falls and needs help.
Hoppas ni har haft bätte väder än vi..
Tjingeling.
Hope you had better weather then we had
Have a great day/ evening

Kommentarer
Postat av: Rosie

Gizmo you are so cute in the warm towel! How sweet that your mom warms it up for you! You are really a lucky boy! Of course all men are that have a woman in their life! lol Sleep well and hugs!

2012-01-13 @ 00:19:10
Postat av: Kasper

Skitväder hos mig också!

Jag får ju ingen varm handduk om mig när jag kommer in, men jag lägger mig framför kaminen i stället, och det är inte så dumt det heller. :)

Min matte har klor under sina fötter nu när hon går ut på isgator. Förra året ramlade hon och gjorde illa revbenen, i år har hon också ramlat men skadade sig inte. Men nu vill hon inte halka omkull mer!

Tror du att det möjligen är vår snart? Skulle jag gilla. :)

2012-01-13 @ 00:39:30
URL: http://kasperian2.blogspot.com
Postat av: Emma och Malte

Här har det också varit sånt skitväder länge nu! Fast idag skiner faktiskt solen för en gångs skull :-)

2012-01-13 @ 09:50:57
URL: http://cockerkillarnasvardag.blogspot.com
Postat av: Ludde

Oj, vilken tid det tar att läsa ikapp ett par veckor! Jag tycker att du blev en jättefin humla i den där tröjan, och min husse säger att du kan hälsa din husse att så småningom får allt hussar päls, både i och på öronen. Nu får du väl hålla dig inne så att du torkar ordentligt. Kanske dags att prova kattlådan? Kramis!

2012-01-13 @ 15:39:10
URL: http://hundenluddesblogg.blogspot.com/
Postat av: mufflo

Så skönt det ser ut med handduken på.....

2012-01-13 @ 16:25:38
URL: http://doggbloggen.blogg.se/
Postat av: Lisbeth

Hej Gizmo

Tack för att du fanns där "i mitt knä" Det kändes mysigt. Jag skulle också behöva ha en handduk runt mig. Fryser så jag hoppar. Här är det snö och någon minus grad så vi behöver inte bli blöta. precis som dig fäller jag bak öronen och vill vara inne.

Hoppas du och matte får en bättre promenad dag idag. Snart kommer våren och solen lyser upp och värmer då kan man vara ute

Kram

2012-01-14 @ 07:11:31
URL: http://tankelek.blogg.se/
Postat av: smulan

Vilket hemskt väder och så blöt du blev! Men handduken såg varm o go ut...hoppas du torkade snabbt.



Nospuff/ Smulan

2012-01-14 @ 10:47:48
URL: http://smulansvarld.bloggplatsen.se
Postat av: Rasmus

Oj vilken översvämning, denna vintern är inte som man skulle önskat, bläch.



Gosigt med tjock, mjuk o härligt handuk, det gillas här också när man blivit genomblöt. Här är det också isigt värre då det först är +grader för och mot kvällskvisten hoppa ner till minus, inget skojigt alls :(



Tasskramiz / Rasmus

2012-01-14 @ 13:08:16
URL: http://papillonbus.bloggplatsen.se/
Postat av: Cruellas sida

Gizmogubben...vad jag skulle vilja dela den där handduken med dig. Du är nog det sötaste i pojkväg som finns! Tänk vad vi skulle ha kul om vi bodde närmare varann! Cruellapussar på nosen!

2012-01-15 @ 18:50:56
URL: http://crllaue.blogspot.com
Postat av: Lennart

Va, har det regnat hos dig? Jag har haft ett härligt väder, ett par plusgrader, klart, friskt och molnfritt. Såg även några hundar i dag, två boxrar och så min favorit, en svart och ståtlig dobermann som gick stolt bredvid sin matte. Han såg riktigt glad ut och höll svansen högt. Då kände jag suget efter att skaffa en hund igen.

2012-01-15 @ 19:27:03
URL: http://autobahnfahrer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0