Underbara dag med många roliga möten.

Dags för en härlig promenad i snön och solskenet.
Time for a wonderful walk in the snow and sunshine
Jag träffade den lydigaste hund jag känner. Men så är ju rasen känd för
att vara duktig och lätt lärd.
I meet the most well traind dog I know. But that kind of dog is known
for being good working and learning dog.
Solsken kan man inte få för mkt av på vintern.
I can never get to much sunshine in the winter
Killen här *Knas* är jätte trevlig och skojig.
This guy *Knas* is a very nice and fun dog.
Adam är lika fin. Två killar som gillar långa promenader precis som jag.
Adam is as goodlooking as his brother Knas. Those two dogs loves
long walks as much as I do.
Sen fick jag gå o nosa lite  innan det var dags att fortsätta hemåt.
Then I got some time to sniff around befor it was time to go home.
När vi började närma oss hemmet mötte jag Sigge.
Hmmm... Vad ska vi tycka om varandra???  Vad tycker du Sigge??
When we were close to home I meet Sigge.
Hmm what shall we think of eachother? What do you think Sigge??
Lite gay varning blev det då vi pussades en massa när
vi väl hälsat. En skoj vovve var han. Hoppas vi möts igen.
Mom said there were a little gaywarning on us as we
kissed a lot when we had said Hello.
He was a fun guy and I hope to meet him again.

Kommentarer
Postat av: smulan

Fick ni sol,det fick inte vi,sorgligt tycker jag..

Och många nya vänner sprang du på,vad kul du ser ut att haft:)

Men ingen kan väl motstå en sån stilig en som du;)



Nospuff!

2012-01-29 @ 16:07:03
URL: http://smulansvarld.bloggplatsen.se
Postat av: Ludde

Så många kul killar du träffade idag. Jag hör nog inte till nån av de mest lydiga raserna... Kramis!

2012-01-29 @ 17:39:23
URL: http://hundenluddesblogg.blogspot.com/
Postat av: Lisbeth

VIlken lycka att ha så många vänner. dom ska man vara rädd för det är många som är ensamma idag. Jag måste säga att jag följer Sigges och ditt kompisskap med spänning. Det ser ju ut som ni funnit varandra nu. Sol jag vill ha sol skicka lite till mig är du snäll

Kram på dig o hälsa matte

2012-01-29 @ 17:57:24
URL: http://tankelek.blogg.se/
Postat av: Jenny N

Vilken kalasdag!!!

2012-01-29 @ 22:00:31
Postat av: Aunt Rosie

fun to meet your friends Gizmo but you are the cutest!!!!!!! xo

2012-01-29 @ 23:48:48
Postat av: Kasper

Fin dag, fast nu börjar det bli kallt!

Kuliga och snälla kompisar du mötte! Allihop. Finns nog fler kompisar hos dej än hos mej.

Jag lär minsann inte möta någon alls på min kvällsprommis om en liten, liten stund. (Det är nästan 13 minusgrader här nu!!)

2012-01-30 @ 00:29:55
URL: http://kasperian2.blogspot.com
Postat av: Christina

Vad många fina vänner du har!

2012-01-30 @ 16:29:39
URL: http://christinarooth.blogg.se/
Postat av: Lennart

Så, nu har jag läst ikapp här. Har inte haft tid på ett tag att titta in till dig men i dag var jag tvungen. Så många hundkompisar du har träffat på. I dag då jag åkte hem från jobbet så träffade jag en labradortjej på 5 månader på spårvagnen. Hennes matte satte sig bredvid mig och labradortjejen la sig på golvet framför oss och la sitt huvud på mina fötter. Hon tittade på mig med stora ögon och jag kliade henne några gånger bakom öronen. Hundar jag möter brukar göra så. Vare sig det är stora eller små, bångstyriga eller väluppfostrade, de springer glatt fram till mig, tittar mig i ögonen och stryker sig mot mig. Jag kommer automatiskt så bra överens med hundar på något underligt sätt. Mina tre hundar jag hade då jag var yngre lydde minsta rörelse och ord, jag behövde inte ha koppel på någon. Fast jag hade det alltid i handen ifall.

2012-01-30 @ 19:54:34
URL: http://autobahnfahrer.blogg.se/
Postat av: Hillman

Du den där Sigge ser prexis ut som min reservmorsa såg ut på vintern men mycket mindre var han i alla fall. Vi strävhårstaxar startar sällan bråk men vi backar aldrig om någon annan är stöddig, hihi.



Taxpussisar på dig.

2012-01-31 @ 12:19:43
URL: http://taxar.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0