Godis på gång

Ordet GODIS är näst intill magiskt.
Så for det ordet uttalas så börjar jag slicka mig om munnen.
Ganska gulligt tycker matte.
Fjolligt tycker vissa.
Men sån är jag och jag är stolt över att jag
förstår en hel massa ord.

The word Candy is almost magical.
As soon as I hear that word I start licking my mouth.
Pretty cute, if you ask mom.
Childish if you ask others.
But thats whats Im like and I am proud
to know quite a lot of words.
Ibland passar jag på att hoppa upp till husse.
Ett bra tips om ni har en husse som inte vill ha er i
knät för jämnan är detta.
OM hussen råkar vilja titta på fotboll eller dylikt
då är det läge att smyga upp försiktigt och lägga sig.
Hussar har inte tid att jaga bort hundar o katter då
för då kan de missa ett MÅL eller nåt.  ;-)
Bäst att tillägga att min husse visst vill ha mig i knät ibland.

If you have a dad who doesnt really like having dogs
in his lap all the time, then here is a way to do it.
IF the dad is looking at football *soccer* on tv or some other sports
then its time to sneak up on his lap ans silently lay down.
Dads dont have the time to shase dogs or cats away at that time.
He COULD miss a goal or something.
The only goal I have to get candy, food and walks.
I better tell you that my dad DO want me on his lap now and then.
Majja passar på att sova mkt idag efter att ha varit ute 
mest hela dagen igår.

Majja is satisfyed sleeping in the sofa after a whole day
outdoors yesterday

Det gjorde Sune också.
Sune did the same.

Här nedan ser ni att storleken inte har ngn betydelse
Below you can see that size doesnt matter.
Ha det gott allihop
Have a good time everyone

Kommentarer
Postat av: Ludde

Blir nog många tillfällen att gosa med hussen under EM... Kramis!

2012-06-12 @ 23:47:58
URL: http://hundenluddesblogg.blogspot.com/
Postat av: Felix

Näe, storleken har ingen betydelse, för jag har träffat en bautastor vovve men han är jättesnäll, sen tycker nog han att jag är fjuttig, hihi.



Visst är det skönt att sova i någons knä, pelar ingen roll om det är husse, lillhussen eller matten det är lika musigt ändå.



Russelpussar.

2012-06-13 @ 13:02:12
URL: http://taxar.bloggagratis.se/
Postat av: Lennart

När mina föräldrars hund hörde ordet godis, satte han sig snabbt, la huvudet på sned och log stort. Hans favorit var grisöron.

2012-06-13 @ 18:03:39
URL: http://autobahnfahrer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0