Har haft semester

Matte och husse rymde en vecka till något
som visst hette Grekland.
Jag fick också semester fast inte så långt bort.
Jag bodde med husses mamma och pappa under tiden.

Mom and dad ran away to someplace calld Greece.
While they were gone I lived with dads parents.

DET, ska ni veta...
Det är kanon att bo hos dom.
Om man tar fram sin sötaste blick
drar in magen så långt det går
då kan man vara säker på att ngt gott dimper ner.
I can tell you this..
Its GREAT to live with them.
I just look as cute as I possibly can and 
makes my belly as tiny as possible...
Then I can be sure something tasty will come to me.

Jag var lite som en rehab hund en stund också.
Vi hälsade på någonstans jag inte varit förrut
och där fanns en tant som inte tyckte om hundar.
Jag kan stolt berätta att tanten är omvänd
hon klappade mig hur länge som helst. *fniss*

I was a kind of rehab dog one of the days.
We went to a place I never visited befor
and there was an old lady who didnt like
dogs at all.
Im proud to tell you that I did convert her
to a dog lover..
At least a *gizmo lover*

Med andra ord så hade jag det kanon medan 
tvåbeningarna var borta.
Men det var allt bra skönt när matte o husse kom
och hämtade mig.
Massor med kel och pussar bidde det.

In other words, I had a great week while
mom and dad were gone.
But it was really lovely when they came back and
brought me back home.
Lots of kisses and cuddle filld that evening.

När jag väl kom till ro hemma så sov jag jätte länge.
When I came to rest at home I did sleep for a looong time.


Matte och jag är lite less att det regnar en massa
här hemma nu.
Inget frestande alls att gå långpromenad.
Hoppas på en bättre dag i morgon.

Mom and I are bored with the rain here at home.
Not tempting to go for walks.
We are both bored from the rain here.

Matte ska fixa in en massa bilder på hennes egen blogg
senare ikväll.

Mom will put up a lot of photos on her blog
later tonight.

Nospussar till er allihop.
Nosekisses to all of you.

Kommentarer
Postat av: Ludde

Så skönt att du fick semester också! Rehabhundar brukar få mycket godis för sina insatser. Klart att tanten inte kunde motstå dig... Kramis!

2012-06-03 @ 21:09:04
URL: http://hundenluddesblogg.blogspot.com/
Postat av: Grabbarna boys!

Härligt att ni är tillbaka igen!!

Vov o kram!

2012-06-03 @ 22:11:32
URL: http://www.grabbarnaboys.blogspot.com/
Postat av: Kasper med fyra katter

Tror att du hade det minst lika bra som husse och matte. :D

Inte alls säkert att det damp ner nåt gott hos dom varje gång dom drog in magen!!

2012-06-03 @ 22:56:02
URL: http://kasperian2.blogspot.se/
Postat av: Lisbeth

Förstår jag det att du haft det bra med "farmor och farfar" där blir man bortskämd. Säkert mycket bättre än i Grekland där de bara bråkar om pengar. Hoppas att matte o husse hade en fin semester.

kram på dig o hälsa matte

2012-06-04 @ 21:07:43
URL: http://tankelek.blogg.se/
Postat av: Felix

Kul med sidomester, här har det bara varit dagsturer och en låååång dagstur, hihi. Tur att du lyckas omvända tanten, det är ingen konst om man lägger på sötstilen, hihi.



Russelpussar.

2012-06-06 @ 12:11:47
URL: http://taxar.bloggagratis.se/
Postat av: Rasmus

Rehabhundar kan få vem som helst på fall och är man så söt som du, Gizmo så var det nog inte så svårt. Kan tänka mig att du blev glad när matte och husse dök upp, fast du hade roligt hos farmor och farfar :)

2012-06-06 @ 17:59:40
URL: http://vovve.info/papillon-kojan/
Postat av: Lennart

Det måste ha varit din härliga utstrålning som gjorde att tanten gillade dig. Semester och miljöombyte är härligt.

2012-06-07 @ 18:20:18
URL: http://autobahnfahrer.blogg.se/
Postat av: aunt rosie

Good to hear you also had a great week. Love nosekisses, thanks!!!!

2012-06-10 @ 14:30:17
Postat av: Christina

Haha ja, det blir nog prinskorvar då! Hoppas det blir en "prinsseskorv" till mig hehe.

Skönt med semester även för 4- beningar ;)

2012-06-13 @ 11:12:20
URL: http://christinarooth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0