Härliga vår... Wonderful spring

Idag såg vi verkligen tydliga vårtecken på promenaden.
Titta bara får ni se så vackert.
Today we did see true signs of spring on our walk.
Just look how beautiful isnt this....
Fjärilarna drack sig fulla av saven från det nedsågade trädet.
The butterflys drank the treesap from the cutdown tree.
Väl hemma så njöt jag i fulla drag av solskenet på altanen.
Back home I enjoyd every seccond of the sunshine on the patio.
Men samtidigt fick jag hålla reda på katterna.
Till och med Sune vågade sig ut för första gången nämligen.
At the same time I had to keep a lookout for Sune.
He finally dared to go out.. It was his first time..
Han var lite konfunderad och tyckte att det var hemskt högt i tak där ute..
He seemd a bit confused and seemd to think it that the ceiling was way to far up.
Alltså krävdes det full uppmärksamhet av mig så han inte skulle försvinna.
It recuires my full attention so he doesnt get lost.
Jag trivs bäst när hela flocken är samlad
I like it best when the whole flock is gathered
Hoppas ni har haft en fin lördag allihop
I hope all of you have had a wonderful saturday.

OJ jag glömde ju..
Måste visa den här fina bilden som matte tog
på mig nere vid sjön härom kvällen.
Oh, sorry I forgot..
I have to show this photo that mom took
of me the other day.

Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Fjäril???? Jag tror du skojar. Hit kommer de om två månader men bås på dem så kanske de hittar hit upp tidigare. Jag börjar tro att jag bor på fel ställe

Kram

2012-03-24 @ 18:30:55
URL: http://tankelek.blogg.se/
Postat av: smulan

Va,fjärilar redan!!? Oj va vi ligger låååångt efter här. Och idag ville dimman inte ge vika helt och hållet,suck. Jag vill ha SOL!



Nospuff från avis smula!

2012-03-24 @ 19:48:56
URL: http://smulansvarld.bloggplatsen.se
Postat av: Aunt Rosie

Beautiful butterfly photos and beautiful photo of you Gizmo by the lake :) Hugs

2012-03-24 @ 21:48:56
Postat av: Kasper med fyra katter

Så fint du har det inne hos dig! Och nog ser man att du njutern alltid! :)

Förresten är det väldigt kosntigt med den där blinkande reklamen. VARENDA gång jag tittar in här så är jag den miljonte besökaren! Nåt skumt är det...

Oj så fin du är vid den där fantastiska solnedgångssjön!! ;)

2012-03-25 @ 01:15:58
URL: http://kasperian2.blogspot.se/
Postat av: Ludde

Vad trevligt med en fjärilsfontän! Måste vara tryggt för katterna att ha en sån vakt... Kramis!

2012-03-25 @ 14:52:10
URL: http://hundenluddesblogg.blogspot.com/
Postat av: demianopukki

Gizmoboy...! Säga till matte att bilder blir bättre och ännu bättre.Kanske våren inspirerar hon :o)

2012-03-25 @ 15:22:24
Postat av: Rasmus

Underbara bilder och den sista är hur läcker som helst ;)



Fina fjärilar och här har vi bara sett en fluga än så länge.



Tur att katterna har dig då kan dom känna sig trygga och så söta dom är … Har ni en soffa utomhus också, eller?



Tassvink

2012-03-25 @ 17:10:44
Postat av: Jenny o Brio

Vilken tur att du kan hjälpa kissen lite som är lite bortkommen i stora världen. En värdlsvan herre som du inger såklart trygghet :)

Vackra bilder!!!!

2012-03-29 @ 10:14:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0