Sol och regn / Sun and rain


I början på kvällen gick vi en promenad som jag trodde skulle bli bara totalt jätte skön.
Här är jag fortfarande torr och fin och öronpälsen fladdrar i vinden
som plötsligt tog i mycket hårdare.
In the early evening we went for a walk that I thougt would be nothing but nice.
Here I am still dry and warm. My ears hair was still dry.
But suddenly there came a strong wind as you can see on my ears.


Som ni ser i bakgrunden så kom det plötsligt ett riktigt ruskväder.
Det blåste hemskt mkt och regnet öste ner.
As you can see in the background, real bad weather came very fast.
The wind was hard and it did rain heavily for a while.


Som tur var blev bara öronen riktigt genom blöta.
Luckely only my ears got really wet.


När vi var säkra på att regnet var över så promenerade vi hem igen.
En varm handuk och lite mat var mysigt och gott.
Sen somnade jag i soffan.

When we were sure that the rain was over we walked back home.
A warm towel and some food was great.
Then I fell asleep in the sofa.


Tidigare idag när vi var ute träffade vi mina favvo kill kompisar
Adam och Knas.
Dom gillar jag jätte mkt.. Knas är min bästis av dom två..
Det är han med rött halsband.
Earlier today I meet my favourite guys Adam and Knas
I love them very much. Knas is my best friend of those two.
Its him in the red collar

Det var min dag
Hoppas ni andra haft det bra.
That was my day.
I hope you have had a great day to.

Kommentarer
Postat av: Aunt Rosie

Ah Gizmo, you are also cute with wet ears! You make me smile!

2012-03-29 @ 21:34:51
Postat av: Sanna

sv: det är en riktig pangbrud kan jag säga ;)

2012-03-29 @ 22:05:18
URL: http://moonzanna.se
Postat av: Kasper med fyra katter

Här började det regna precis när vi skulle gå ut - matte vände om in! Jag också, efter bara en ltien stund.

Du är tuff du Gizmo, och du klär bra i blöta öron också. :D

2012-03-29 @ 22:43:09
URL: http://kasperian2.blogspot.se/
Postat av: smulan

Men lille stackare vad blöta dom blev,öronen! men du fick ju mysigt sen <3

Den där Knas såg ut att va en rolig prick,namnet gillade jag:)



Nospuff från mig!

2012-03-30 @ 18:06:34
URL: http://smulansvarld.bloggplatsen.se
Postat av: erica

Usch jag tycker inte om när det blir så tråkigt väder, då brukar Matte vilja in och sen måste jag ligga i hallen JÄTTELÄNGE för att hon säker att jag doftar blöt hund.... ehm, dug, jag ÄR ju en hund och när det regnar blir jag blöt, man skulle kunna tro att hon visste bättre än att klaga på det!

2012-03-30 @ 20:43:04
URL: http://biche.blogg.se/
Postat av: Hillmans matte

Ja, nog har det varit ett riktigt ruskväder och är än här uppe i alla fall, minusgrader, en jättekall vind drar in över oss, så det ylar i huset. Snö slänger det lite i bland, nä det är inget promenixväder alls, inte ens för en ensam tvåbening.



Massvis med kramar och pussar till dig.

2012-03-31 @ 10:45:15
URL: http://taxar.bloggagratis.se/
Postat av: Christina

Vad kul att du såg en korv på promenaden! Dom är ju inte så värst vanliga :) Knas ser ut att vara en riktigt stilig kompis ;)

2012-03-31 @ 12:46:13
URL: http://christinarooth.blogg.se/
Postat av: demianopukki

Gizmo-boy, jag skulle så gärna vilja att du bär din egen liten kamera, så vi får se världen från synpunkt :o)

2012-03-31 @ 21:25:57
Postat av: Lisbeth

Du det var ena härliga kompisar du har. Lite feeling av tvillinghund där. Man brukar ju säga håll i hatten men du: Håll i öronen får det bli här.

Ha en findag

2012-04-01 @ 07:56:13
URL: http://tankelek.blogg.se/
Postat av: Jenny o Brio

Oj vilken vacker bild, den med ovädret i bakgrunden, dramatisk på nå't vis. Du är lika vacker som alltid!

Men vilket knasigt namn, Knas ;-)

2012-04-01 @ 09:42:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0