Lille Gizmo / Tiny Gizmo

tråkigt, tittar man upp så är det bara grått...

So boring, if you look up its just grey....



Och tittar du ner är det också grått

And if you look down its grey aswell.


Men jag hittade färg tillslut.

But I finally found color.

Medans jag var fullt upptagen med att
spana in en lekfull skata passade matte på att ta ett kort.
Är det inte lite taskigt att ta kort där jag ser
OM MÖJLIGT ännu mindre ut?

While I was busy keeping an eye on a magpie mom took a photo.
Isnt it unkindly to take a photo that makes me look
**if possible** even SMALLER then I am?


Jag tvingade matte att ta ett kort där jag var
STÖRRE än blommorna bredvid.
Inte mer än rätt, tycker jag.

I forced mom to take a photo where I was
BIGGER then the flowers beside me.
Only right, if you ask me.

Idag är barnen i huset inte I huset.
De är tillbaka i skolan.

Today the kids in the house, isnt in the house.
They are back to school.

Nu ska jag hjälpa matte att fixa i sin mini atelje.
Det är snart klart för att användas. Då kommer
färger, canvas och annat fram igen..

Now Im going to help mom get the last things
ready in her tiny studio. Colors, canvas and
other stuff are finding their places now.

Matte säger att det minsann är på tiden att hon
kommer igång igen. Jag tror faktiskt att hon
är riktigt på gång.. Jag hoppas det iaf.

Mom says its about time she starts painting again.
I really think she is about to start very soon.
Atleast I hope so.


Kommentarer
Postat av: Emma och Malte

Tack för kommentaren på vår blogg :-)Visst var promenaden fin! Och så roligt att få gå med lite andra hundfantaster.

Du var ju bara för söt tycker vi!! Här kommer vi titta in igen helt klart :-)

Kramar från Malte

2011-08-22 @ 12:25:42
URL: http://cockerkillarnasvardag.blogspot.com
Postat av: Kasper

KLART att du är större än en blomma!!!!! Jag tycker att det är konstigt att kamerans kvalitet kan skifta så där från bild till bild, det är precis likadant hemma hos mig! Ibland vänder den liksom bara till det!

;)

2011-08-22 @ 16:55:17
URL: http://kasperian2.blogspot.com
Postat av: Grabbarna boys!

Så fin du är där bredvid blommorna...små som stora!!

Du är helt klart den vackraste av alla!

Vov från grabbarna boys!



2011-08-22 @ 20:53:24
URL: http://grabbarnaboys.blogspot.com
Postat av: Ludde

Jag ska nog be husse att ta en bild på mig bredvid solrosorna. Då kanske jag inte ser mera lagom ut... Kramis!

2011-08-22 @ 23:11:46
URL: http://hundenluddesblogg.blogspot.com/
Postat av: rosie

Gizmo you look great ... glad you found color other than gray :)

2011-08-23 @ 01:16:59
Postat av: Anna

Och jag som älskar grått :) men även brunt och vitt går hem här ;)

Puss på nosen och sniff på tassen(bästa jag vet med vovvar,deras doft under tassarna)

2011-08-24 @ 10:16:33
Postat av: Eva H

Knasmattar är de allihopa! Men du fick ju lite ordning på henne i alla fall:)

PUSS!

2011-08-31 @ 22:31:12
URL: http://fyrfotingar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0