Blåst & grå himmel / Hard winds & grey sky


Idag var det hiskeligt blåsigt ute. Så matte tog på mig en mer
vind tät kreation.  Nu har Husse o Matte lite olika syn på min jacka.
Matte säger att det är en Sherlock Holmes jacka och
Husse säger att det är en G W Persson jacka..
VAD tycker ni?

Today it blows a lot outside. Because of that mom took the jacket
that doesnt let to much wind through, for me.
Mom says its a Sherlock Holms Jacket and Dad says it is a
Leif G W Persson jacket.. What do you think?



Katterna hade fått en kul leksak av husse.
Husse är ju lite mer en sån där *katt* människa
MEN, nu tyckte faktiskt jag också att den var himla rolig.
The cats got a fun toy from dad.
Dad likes cats more then dogs :-/
BUT, not it happend that I did like the toy to. It was s
so much fun.

Man får ju passa på att leka inomhus så mkt som möjligt
för jag själv vill inte gå ut alls i sånt här väder.
We have to take the time to play indoors as much as possible
because I dont want to go out at all in this weather

Jag följde dock med matte till en affär där jag fick följa med in.
Tjejerna där gillad mig jätte mkt och jag gillad dom också.
Vad vi köpte? DET kan jag inte skriva här ännu.
Det var en julklapp till min äldsta lillmatte och hennes sambo.
FINT VÄRRE, tyckte iaf jag. Hoppas dom kommer gilla det.
I DID follow mom to a shop where I was welcome to go in to.
The ladys that worked there liked me very much and I liked them to.
What we bought??? THAT I cant tell yet.
It was a christmas gift for moms oldest daughter and her boyfriend.
VERY NICE, I thought.  Hope they will like it.

Hoppas  ni har det bra trots vädret..
I hope you have a great day despite the weather.


Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Spränghuvudvärk nu så det blir inte så mycket bloggläsande. Hoppas du har förståelse för Gizmo. Jag lovar titta in i morgon och läsa. Så klart du får länka till mig

Ha en mys kväll nu

Kram

2011-12-03 @ 14:45:56
URL: http://tankelek.blogg.se/
Postat av: Ludde

Det där med Sherlock Holmesjacka var nog ett önsketänkande. EN typisk G W-jacka, men det är tur att du inte ser ut som honom! Smart av hussen att köpa något som ni kan leka med båda två inne. (Eller alla tre - för hussen verkar ha lika kul som ni.) Kramis!

2011-12-03 @ 14:56:43
URL: http://hundenluddesblogg.blogspot.com/
Postat av: Hillman

Blåser här med som bara den och snöregnar, ja det vill inte bestämma sig riktigt, hihi. Så jag softar på soffan idag, för ut vill jag bara mycket korta svängar. Ut för trappen sväng till höger och klara av ettan och så in igen, hihi.



Taxpussar.

2011-12-03 @ 15:06:03
URL: http://taxar.bloggagratis.se/
Postat av: Kasper

En SÅN DÄR ska jag be matte köpa åt mig också (och åt katterna hehehe...).

Jag gillar också kattleksaker, t.ex. kattmyntamössen som matte köpte åt Mysan, dom tog jag raskt hand om. Mysan hade inte en chans! ;)

2011-12-03 @ 15:06:54
URL: http://kasperian2.blogspot.com
Postat av: Hillman

Glömde det där med jackan en klar GW tycker jag och matten.



Taxpussar.

2011-12-03 @ 15:06:57
URL: http://taxar.bloggagratis.se/
Postat av: Lennart

Jag tycker det ser ut som Leif GW-jacka. I dag har jag inte sett varken ljus eller sol ute. Det har varit gråmulet, småstormat och regnat om vartannat.

2011-12-03 @ 16:25:36
URL: http://autobahnfahrer.blogg.se/
Postat av: Smulan

Här var lika blåsigt, men tyvärr kom allt regn med just som vi var ute. Gillade ingen av oss, tja kanske syster var den som inte brydde sig?!

Resten av dagen har matte fått bära ut mig...



Nospuss från liten Smula!

2011-12-03 @ 20:08:10
URL: http://smulansvarld.bloggplatsen.se
Postat av: Tiger

Tyvärr matte, här tycker vi också att kreationen liknar en GW Persson-jacka. Men du är mycket nättare i storlek...



Vad duktiga ni är att leka tillsammans!



Mjau från Tiger och matte

2011-12-03 @ 23:48:00
URL: http://tigerstassemarker.blogspot.com/
Postat av: Gizmo

Matte gav upp... Ok. det ÄR väl en GW Persson jacka dådå, sa hon.. fniss

2011-12-04 @ 00:10:35
Postat av: Rosie

I vote for more videos! Great fun to watch! Go Gizmo Go!!!!!

2011-12-04 @ 00:48:04
Postat av: Rasmus

Spelar ingen roll vad för jacka det är, stilig ser du ut i den i alla fall. Här blåste det fortfarande småspik och jackan är ett måste om man inte ska huttra ihjäl.



Vilken underbart härlig film på er och minns mina kisse vänner Rambo och Tintin som jag ofta lekte tillsammans med. Vet du, bägge hängde med oss på promenaderna och omkopplade var dom också, bara då coolt, heller hur…. saknaden är här stor då dom nu är i katthimmelen, snyft.



Hoppas dagen blir bra. Tasskramiz

2011-12-04 @ 11:11:17
URL: http://papillonbus.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0