Onsdag förmiddag / Wednesday morning


Idag fick jag långpromenad redan på förmiddagen..
Today I got my long walk already in the morning

Jag vet inte vad som tagit åt matte..
Kanske kan det vara så att hon är piggare nu när
husse skaffat en nässprey mot snarkningar.
Hur som helst är matte iaf mer morgon pigg än jag
någontsin sett henne.
I dont know what got into mom....
Maybe she is more alert now that dad
got a nose sprey to prevent snoring.
Now mom is more alert then I ever seen her.
She gets up befor me!!!

Förresten, ni ser klottret där under bron eller hur?!
-INTE VACKERT!
Men nu har dessa människo valpar gått för långt.
Titta här bara..
By the way, you see the graffiti under the bridge dont you?
NOT PRETTY!!!
But now those young humans had gone to far.
Just look at this.


Jag markerade att jag inte alls tycker det är fint.
Matte blev tvärsur när hon såg vad människovalparna gjort.
Träden går ju inte att tvätta med starka medel som man kan
göra med broar och annat...  MORRRR

I put a mark telling its not ok to paint trees like that.
Mom got really upset when she saw what the youngsters
had done.
Trees cant be cleand, like bridges and walls.
Growls...

Nåja, vi gick vidare och då.....

Anyway, we continued our walk.
And THEN

Ja DÅ, träffade jag fyrvägskorsningen Knut... Hoppas jag kom
ihåg rätt namn nu... Han var jätte fin och jätte snäll.
Honom skulle jag gärna träffa igen.
OM jag kom ihåg fel med namnet så hoppas jag att hans
dagmatte rättar mig i kommentar till det här inlägget.
Min matte är lite vimsig på att komma ihåg namn nämligen.

THEN I met a dog who was a breed of four different breeds.
His name was KNUT.
He was both pretty and very nice.

I hope I remeberd the name right.
Otherwise I hope his *day mom* will make a correction  among
my comments below .
I would love to meet him again.


Väl hemma igen efter lång promenad hoppade jag upp i soffan
och gosade ner mig i mattes tröja.. Skönt med vila när man
fått mkt frisk luft.

Back home after this LONG walk I jumped up
in the sofa and cuddled in moms sweatshirt

Ha det gott allihop.

Have a great day everyone.


Kommentarer
Postat av: Karina

Hej! Vad bra bilden blev på båda hundarna! Knut är rätt namn dessutom, inte lätt med namn alls ju. Ha en fortsatt bra dag!

2011-11-02 @ 14:00:31
Postat av: Christina

Ja Teo är ju en van utställningsstjärna men Yra är ny på det där ;)

Men du är ju så snygg du med!



Det får matte jättegärna göra! :)



//Bostonterroristerna

2011-11-02 @ 16:03:55
URL: http://christinarooth.blogg.se/
Postat av: Hector

Men vilka härliga dagar du haft ! Träffa på en massa kompisar sådär bara. Men du har rätt att träffa på kvarterets snyggaste tjej när man är varm och smutsig, det är nog ingen hit. Men det funkade ju ändå !

2011-11-02 @ 17:53:58
URL: http://rocketbuz.blogspot.com
Postat av: Jenny N

Det var inte vackert misann!!! Bra att du markerade där!



SV: Ja då är du inte så stor på utsidan, men visst förstår jag att det ryms en STOR varg där inne i dom 3 kilona trots allt :) Otroligt stilig är du!!!

2011-11-02 @ 20:11:42
URL: http://kulmedhund.blogspot.com
Postat av: Emma och Malte

Usch, sånt där klotter tycker inte vi heller om!! Men det finns det gott om här också! I nästan alla tunnlar man kan hitta och på andra ställen...

Knut såg ju fin och snäll ut! Vi gillade hans färg :-)

2011-11-02 @ 20:54:43
URL: http://cockerkillarnasvardag.blogspot.com
Postat av: Kasper

En riktig snällis, den där Knut, det ser man ju lång väg!

Jädrans klottervalpar säger både jag och matte! TRÄDEN kunde dom väl åtminstone låta vara i fred. Usch och fy!!!

2011-11-02 @ 22:11:26
URL: http://kasperian2.blogspot.com
Postat av: Ludde

Håller med om både klottret och Knut. Han såg riktigt trevlig ut. Hoppas du får träffa honom fler gånger... Kramis!

2011-11-02 @ 23:23:24
URL: http://hundenluddesblogg.blogspot.com/
Postat av: Rosie

Dearest Gizmo, that is an interesting way to sleep! Pretty walks you go on. Thanks for taking me with. Nice you are meeting new friends with four legs ;) bye for now. I am off to sleep. Hope all is well hugs

2011-11-03 @ 06:32:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0