Åh nej, inte nu igen / Oh no, not again

Så var det dags igen då.. SUCK.
Ja med pedikyren alltså. Jag har fått två valmöjligheter
av matte. Antingen filar hon ner mina klor eller så
kommer klotången fram.
Gissa vad jag väljer!?
Just det, FILEN. Matte säger att jag nog blivit illa klippt
med klotång någon gång innan jag flyttade hit för
jag är riktigt jätte rädd för den.
Here we go again..*sighs*
With pedicure, that is. I got to choises from mom.
The CUT the claws or use the less scary thing that
humas use to make their nails pretty.
GUESS what I did choose...
Right, moms *nail thing* dont know the real word
in english but Im sure aunt Rosie will let us know
In the comments later.
Mom says that someone must have cut my claws to short
as Im so afraid of it.
Måste säga att jag var rätt mallig och nöjd när klorna var fixade iaf.
But I have to say that Im very proud of myself when the claws are done.
Majja sitter rätt nöjd i luckan mellan vardagsrummet och köket.
Hon VET att det inte var länge sen HENNES klor blev klippta
så denna gång slapp hon undan.
Majja gillar genvägen mellan köket och vardagsrummet.
Det gör matte också för då kan hon prata och se oss andra
medan hon t.ex lagar mat.
Majja likes to sit in the window between the kitchen and  the livingroom.
She KNOWS its not her time to cut claws as we did it not long ago.
This cat really like to have control over everything so this spot
is her favourite. Mom likes it to as she can work in the kitchen and
still talk to the others in the livingroom.
Något Majja INTE är nöjd med är att hon inte får springa ut o in precis hur
mkt hon vill. Matte vill inte släppa in kylan mer än nödvändigt..
Man riktigt ser hur hon tänker..  VARFÖR får jag inte, surpuppe matte..?!

Something that doenst please Majja is that she dont get to go in and out
as she wants.. Mom dont want the cold to get into the house..
You can really see on this photo how she thinks mom is grumpy as
she doesnt let Majja out..
Sune, han gillar INTE att gå ut...
Näe, där kan man ju både bli kall och
få snö mellan trampdynorna.. Dessutom tycker
han tydligen det är allderles för högt i tak där ute.
Han är lite efterbliven pga för lite syre när han föddes
men vi älskar honom iaf.
Sune, he doesnt want to go outside.
No way, there he might be cold and get snow
in the paws. He doesnt like the fact that the sky is so high above.
He want things close and tight..
He is a bit retarded, as he probably got to little oxygen when
he was born..
But we all love him for who he is..
NU ska jag gå o gömma mig för jag hörde talas om 
att snabeldraken var på gång också.
TUSAN så hon håller på idag matten.
Jag tycker hon kan låta dammet vara.
Det skulle inte störa mig ett dugg, så det så.
MEN tydligen stör det matte.


Now I will go and hide for a while.
I heard mom saying something about the
vaccumcleaner had to work.
I think mom can leave the dust, I dont mind it.
But she does, obviously...

HA EN FIN FREDAG ALLIHOP

HAVE A NICE FRIDAY EVERYONE

Kommentarer
Postat av: Ludde

Verkar vara ett typiskt fredagsnöje för hussar och mattar att klippa klossor (jag får inte välja) och valla snabeldrake. Nåja, nu är det strax dags för fredagsgodis... Kramis!

2012-02-03 @ 14:59:27
URL: http://hundenluddesblogg.blogspot.com/
Postat av: Emelie

Haha de ser ut som att Sune försöker imitera en tusenfoting så som han rullat ihop sig =)

2012-02-03 @ 15:00:51
URL: http://enresaellertva.blogg.se/
Postat av: smulan

Matte läste idag att dammtussar under sängen är änglars små tofflor...

Och när jag var liten var jag oxå livrädd för klosaxen! Så filen är ett bra alternativ:)



Nospuff från smulan!

2012-02-03 @ 17:46:57
URL: http://smulansvarld.bloggplatsen.se
Postat av: demianpukki

G-boy. Best pose so far. Glorious..!

2012-02-03 @ 18:00:20
Postat av: Patricia o grabbarna boys!

Här har det klippts klor på 12 tassar, fast det var igår det!!

Skönt att slippa det otyget på en fredag!!

Trevlig helg på dig...vov från grabbarna boys!

2012-02-03 @ 21:24:51
URL: http://grabbarnaboys.blogspot.com
Postat av: Aunt Rosie

It is simply called a nail clipper :) You are a brave boy! Stay Warm xo

2012-02-04 @ 00:52:06
Postat av: Hillman

Klotänger och snabeldrakar är det värsta som finns, tvi attan säger jag. Mattar som kommer på att de ska jaga änglatofflisar nä tvi då, bättre fly än illa fäkta.



Taxpussar.

2012-02-04 @ 12:36:38
URL: http://taxar.bloggagratis.se/
Postat av: Jenny N

Mmmm... Det där med klor är ett kapitel för sig! Tur att din matte är snäll och förstående och filar istället för att klippa när du är så rädd!

2012-02-06 @ 05:52:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0