Vet.besök och grispussel.

Idag har jag varit och hälsat på Vet.Malin.
Det var dags för spruta.
Today I visited Vet. Malin.
It was time for my injection.
Det där med stick i nacken är väl inte min favorit precis.
Blev lite ledsen i säkert hela 2 sekunder.
A needle in my neck isnt what I like the most.
I got sad for 2 whole scconds..
När Vet.Malin lovade att jag inte skulle få någon mer spruta på ETT HELT ÅR....
Ja då pussade jag nästan ihjäl henne.
When Vet. Malin promised that I will not need any injections for a year...
Then I almost kissed her to death.

På eftermiddagen trodde jag att matte hade fått fnatt helt.
Hon sa att hon och husse skulle åka och hämta en gris.
Ja ni läste rätt, en GRIS.
In the afternoon I thought mom had melt down.
She said that she and dad was going to get a pig.
Yes you did read it right.. A PIG
Jippieeeeee tänkte jag... En gris måste man kunna ha kul med.
Jaga den lite och gosa en stund..
TRODDE JAG JA.......
Yippieee, I thought.. A pig must be a great playmate.
I can run with it and maybe cuddle to...
Well thats what I THOUGHT:
När matte och husse kom hem blev jag så lycklig att jag inte
kunde stå stilla.
Inte ens kameran hängde med.
When mom and dad came home  I was so happy that
I couldnt stand still.
Not even the camera could catch me properly.
Öppna lådan nu dåååååååå....
Släpp ut grisen, den luktar gott och jag vill leka..
-Open the box NOOOOOW!!!!
-Let the pig out, he or she smells so good, and I want to play with it.
-Husse HJÄLP grisen att komma ut nu då...
-Dad, HELP the pig to get out of the box now...

MEN.... vad i hela världen är det här.??????
Har tvåbeningarna slagit i huvudet eller nåt?????
BUT... what in the world is this?????
Have the humans calld mom and dad had a total melt down?
Kolla..
Just look..
Den var ju för sjutton i byggsats.......
Dessutom FATTADES bitar..
Jag begriper inte hur jag ska få ihop detta till en gris
när jag inte har varken fötter knorr eller huvud..
What the....... this is a kit, not even a whole pig..
There were pieces missing.
HOW am I supposed to build a pig with no head
no feet and no tail???

Kommentarer
Postat av: Kasper med fyra katter

Tur att vettar i allmänhet åtminstone är trevliga! Trots att dom tydligen älskar att stickas.

Den där grisen har nog inte gått att leka med på flera dar...

Men du kan nog få lite glädje av den ändå, ska du se! :)

2012-02-20 @ 21:35:28
URL: http://kasperian2.blogspot.com
Postat av: Ludde

Huvudlöst skulle jag säga! Viktigaste bitarna saknas ju i kartongen! Öron, knorr och fötter! Det är ju DOM bitarna ska vara till oss ju! Kramis!

2012-02-20 @ 22:52:01
URL: http://hundenluddesblogg.blogspot.com/
Postat av: Gizmo

Håller med dig Ludde.. Trots att det fanns ett till lager i lådan så fanns inga öron och knorrar.

Men vet du.. EN gång så hade dom lagt med en fot.

Matte visste inte det och hoppade högt och skrek rakt ut när hon fick tag på lik delen i lådan. GISSA om resten av familjen höll på att skratta ihjäl sig åt henne.. fniss

2012-02-20 @ 23:32:38
Postat av: Aunt Rosie

Oh Gizmo, you are brave with your shots! x Oh my to the pig! Sleep well!

2012-02-21 @ 00:27:46
Postat av: Cruellas sida

Ojoj....vad ska man säga om den grisen? Förstår att du trodde det var nån rolig lekkamrat. Vi har några sådana där byggsatser i frysen, men då ska det bli en älg av dom när dom är klara.

2012-02-21 @ 02:03:05
URL: http://crllaue.blogspot.com
Postat av: Åke Blomqvist

Gizmo det var snudd på lur... O du som blev så glad!

2012-02-21 @ 06:19:03
URL: http://www.nacka144.se
Postat av: Lennart

Men ett sånt sätt, att ta hem en halvfärdig gris? Hur ska man kunna leka och ha kul med en sån?

2012-02-21 @ 07:13:45
URL: http://autobahnfahrer.blogg.se/
Postat av: Edith

Den där grisen ... det var allt en riktig luring. Jag tänkte mig ett sån't där litet hängbuksvin som är så gulligt. Det hade blivit en fin kompis till dig. Hilda och jag har också varit till vetten och fått sprutor. Colliekramar

2012-02-21 @ 11:11:09
URL: http://parisercollie.blogg.se/
Postat av: smulan

Din lille stackare, dom där sprutorna är inget kul..snart är det dax för min med säger matte:O



Hm,det var verkligen en konstig gris!?



Nospuff från smulan!

2012-02-21 @ 12:12:28
URL: http://smulansvarld.bloggplatsen.se
Postat av: Lisbeth

Vet du Gizmo jag skrattar så tårarna rinner. Himmel så go du är. Jag har sparat det här som ett av mina favorit inlägg. Som kompensation så tycker jag faktiskt att du ska kräva ett extra grisöra

Kram på dig

2012-02-21 @ 14:59:14
URL: http://tankelek.blogg.se/
Postat av: Hillman

Jadu, det lär inte bli lätt att bygga en gris av det där, hihi. Fast det är jädrar så gottigt att äta ska du veta.



Taxpussisar.

2012-02-21 @ 17:58:05
URL: http://taxar.bloggagratis.se/
Postat av: Rasmus

Vilken luring där o då är det inte ens första April, hu.



Så duktig du är hos vetten och här är det också snart dags för ett stick, vov.



nospuss

2012-02-22 @ 10:46:34
URL: http://papillonbus.bloggplatsen.se/
Postat av: Jenny N

Nä, detdär var sannerligen en konstig gris!!! Jag tror att du får be matten köpa dig en hel gris nästa gång...

2012-02-24 @ 05:47:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0