Snabb visit

Det finns på tok för mkt att göra när det är sommar.
Därför har det varit lite väl snålt med inläggen för oss.
There is way to much to do during summer.
Thats why we havent been writing so much

Idag fick matte för sig att jag skulle SIMMA!?
Men HALLÅ!!!  Ser jag ut som en FISK?
Ser ngn SIMHUD mellan mina tår?
Today mom got the crazy idea that I should SWIM!?
Does any one see webbed feet on me?

Näe, tänkte väl det.
No, didnt think so.

Matte sa att hundar KAN simma.
Tror ni det hjälpte att säga emot henne?
Nej, inte ett dugg.
Mom says that dogs CAN swim.
Do you think it helped to argue with her?
No, not at all.

Först gick jag i med tassarna.
Säkerligen hela 2 hemska cm djupt.
First I went in with just my feet.
It was 2 frightning cm´s deep

Matte tyckte att jag var fjompig och tog helt resolut
och lyfte ut mig och släppte ner mig i vattnet.
-TOK TANT!!! Det fanns ju inte ngn botten där.
Men jag kunde minsann plaska mig i land med mattes
skratt klingande i öronen..
Mom sayd I was a silly dog and lifted me up
and just put me in the water.
-Crazy woman, there were no ground for my paws.
But I really could splash myself into the shore.
With moms laughter in my ears, I have to say.

Nåja, jag får ge mig jag KUNDE simma.
Men jag vete sjutton om jag tänker göra det frivilligt.
Well, ok I COULD swim.
But I dont know if I ever will do it of my own will.
Så här blöt blev jag iaf..
I got this wet, anyway..



Efter det gick vi hemåt, vilket jag tyckte var en rätt ok plan.
After that we turned back home, wich I thought was a great plan.



I parken poserade jag snällt med blommorna..
Dom blir man iaf inte blöt av, om det inte regnat förståss.
In the park I posed with the flowers.
They dont get me wet atleast, if it havent been raining ofcourse
Bilderna är tagna med telefonen så sista blev inte helt skarp men det får duga.
The photos are taken with the phone so they are maybe 
not as sharp as they use to be.

Ha en finfin midsommar allihop..

Kommentarer
Postat av: Kasper med fyra katter

Klart du inte är en fisk, säj åt matten att välja nån strand där du kan springa i kanten och plaska - DET är jättekul!

Du är söt oskarp också, bra telefon ändå som fick dom andra bilderna skarpa. :)

Konstig värld vi lever i förresten, där man fotar med telefoner...

Ha det nu riktigt fint i midsommar!

2012-06-21 @ 23:55:34
URL: http://kasperian2.blogspot.se/
Postat av: aunt rosie

Proud of you for being so brave, Gizmo!!!! Cute photos as always! HUGS

2012-06-22 @ 00:02:08
Postat av: Patricia o grabbarna boys!

Åhhh.....om vi ändå bodde närmre dig Gizmo!!

Du skulle Abbe lära dig allt om hur man simmar och dyker mm!

Men vi tycker ändå att du är en tuff kille som fixade att simma helt ofrivillig!!

Vov från grabbarna boys!

2012-06-22 @ 00:10:02
URL: http://grabbarnaboys.blogspot.com
Postat av: demianopukki

Geebad..!! So, dear friend, no London Olympics for you..?

2012-06-22 @ 01:28:24
Postat av: Felix

Jaha, du har oxå känt på vattnet men jag fick inte simma dels för kallt och sen ville inte tvåbeningarna skrämma slag på mig, som om jag skulle vara lättskrämd, hihi. Fast jag är nog inte så tuff alla gånger det måste erkännas.



Jag förstår inte varför det ska va så kul att vi hundar kan simma, det är inbyggt i ryggmärgen och det kan vi från att vi föds.



Hoppsar att du får en fin missömmer med massvis av jolgubbär, för det är jättesmarrigt.



Russelpussar.

2012-06-22 @ 11:04:52
URL: http://taxar.bloggagratis.se/
Postat av: Emma och Malte

Nej man ska nog ta det där med badandet i sin egen takt! Fast när man väl kommit i är det ju attans roligt!

Hoppas ni också får en fin midsommar!

2012-06-22 @ 11:25:34
URL: http://cockerkillarnarsvardag.blogspot.com
Postat av: Ludde

Stackare! Det är kanske dags att ringa hundombudsmannen! Sådär kan du ju inte ha det! Förresten så har jag simhud mellan tårna! Det hjälper ändå inte för JAG kan minsann inte simma! Jag kan plaska väldans mycket men har helst tassarna på botten! Med flytväst på så sjunker jag inte i alla fall om jag skulle råka hamna i vattnet, men frivilligt skulle jag aldrig ge mig ut... Kramis!

2012-06-22 @ 13:20:54
URL: http://hundenluddesblogg.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Mäh! Vilken lurig matte du har!!!

2012-06-22 @ 21:26:53
Postat av: Anonym

Mäh! Vilken lurig matte du har!!!

2012-06-22 @ 21:26:53
Postat av: Jenny o Brio

Mäh! Vilken lurig matte du har!!!

2012-06-22 @ 21:26:53
Postat av: Lisbeth

Sträck på svansen Gizmo. Du kan simma. Tyvärr måste jag hålla med matte. Man ska kolla så att alla i familjen kan simma. Tänk dig du som är så kort i rocken om du skulle ramla ner från bro. Nu vet du matte och vi andra att det är lugnt.
Kramar tiller
Ps: Rätt gulligt med blöta hundar Det blir liksom inget kvar av dem

2012-06-23 @ 20:52:30
URL: http://tankelk.blogg.se
Postat av: Cruellas sida

Ingen av oss badar så gärna heller. Bara om det är jjättejättevarmt ute. Annars springer vi helst och jagar varann på stranden!

2012-06-25 @ 13:47:08
URL: http://crllaue.blogspot.com
Postat av: Lennart

Då jag var 20-någonting kände jag en tjej som hade en labrador, den gillade vatten och att simma. En gång då jag och tjejen låg i badkaret och myste tittade hunden in dit och fick syn på oss. Så klev hon in i badrummet och ner i badkaret! Hon ville säkert vara tillsammans med oss.

2012-06-28 @ 17:58:27
URL: http://autobahnfahrer.blogg.se
Postat av: Hector

Här är det också glest mellan inläggen.
Jag tycker det är helkul att bada och simma ! Jag dyker i så fort jag får chansen till det ! Men brosan vill inte alls helst, om det nu inte är riktigt varmt, då kan han kanske tänka sig att doppa sig !
Ha nu en härlig sommar !

2012-06-29 @ 19:16:08
URL: http://rocketbuz.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0