SÅ blåsigt..... Sooo windy

Jag trodde jag skulle blåsa bort idag.
Det tog i så mkt att till och med matte fick kämpa i motvinden.
I thought I might blow away today.
I really had to struggle in the hard wind.

När jag stod där med blåsten i öronen fick jag syn på ngt i vattnet..
When I stood there by the lake I saw something in the water..

Kanada gässen hade hittat hit igen.
Ett stiligt par såg jag på den vågiga sjön.
Jag kan meddela att jag är glad att jag inte är en sån fågel.
Jag tänker minsann inte ens doppa tassarna förrens det blivit varmare
The Canadian geeses had found the way back here.
A beautiful couple on the lake.
I can say that Im happy Im not a geese.
No way I will get my feet wet until it gets warmer
Vi stannade till och hälsade på husse på hans jobb också.
Jag vet precis vilken trappa och dörr jag ska gå till för att få en
chans att träffa honom.
We also stopped by dads work.
I know exactly wish door to go to, to get a chanse to meet him.
Sen gick vi hem.. Det var rätt skönt.
Jag satte mig i saccosäcken och kollade på fiskarna en stund.
Nu är dom inte så rädda för mig längre.
After that we went back home. That was nice.
I jumped up on the beanbag and looked at the fishes
for a while.
They aint so scared of me anymore.

Neontetrorna tycker jag är lite extra kul för dom håller ihop så
bra i sitt lilla stim.  11st har jag i akvariet pluss en del andra.
Guppy, platy, blackmolly...
The neon tetras are fun as they stay in their little group.
I have eleven of them among others.
Guppy, Platy and blackMolly.  Im not sure if the names are right in english.

Det här är en av dom fina Guppy hannarna..
This is one of the beautiful male Guppys.

Kommentarer
Postat av: Ludde

Vilka stiliga fiskar! Kanske bäst att du håller dig hemma och filosoferar framför akvariet i stället för att blåsa omkring ute... Kramis!

2012-03-19 @ 21:21:15
URL: http://hundenluddesblogg.blogspot.com/
Postat av: Autnt Rosie

Hi Gizmo, I sure am glad you didn't blow away. Thanks for taking me on your journey. Love the fish and glad "they" are not scared of you anymore! Hugs

2012-03-19 @ 22:20:30
Postat av: Kasper med fyra katter

Såg att du fått ett akvarium! Ojojoj, en sån massa kompisar. :D Fast dom är ju instängda bakom glas, försåts, men snaccka kan ni ju kanske ändå.

Väldans blåst hos mej också, matte var felklädd, så den där "riktiga" prommisen, den blev rätt kort.

Eftersom jag inte hade så mycket att skriva hos mej så visade jag valpbilder i stället. :)

2012-03-19 @ 23:05:26
URL: http://kasperian2.blogspot.se/
Postat av: Rasmus

Här tycker man också att Guppy hannarna är snyggast. Jo, man fick verkligen hålla balansen igår, för jisses så det stormade, hu.



Jättefina bilder :)



Tassvink

2012-03-20 @ 08:43:22
URL: http://papillonbus.bloggplatsen.se/
Postat av: Rasmus

Här glömdes ju… Jättesnygg header ;)

2012-03-20 @ 08:44:26
Postat av: Lisbeth

Fy för canadagässen. Håll dig undan för dem. en gång så var det en sådan som gav sig på min Fossy. Så klart han skulle vinna fighten men det blev 1-1 för jag stoppade den. De har fasligt elaka tänder. Ser ut som skulle behöva lite sol där nere nu. Det skulle komma i morgon så håll ut i vinden

Kram

2012-03-20 @ 10:57:38
URL: http://tankelek.blogg.se/
Postat av: demianopukki

❀ ~ ☼ Happy Spring Gizmogubbe ☼ ~ ❀

2012-03-20 @ 14:02:23
Postat av: Hillmans matte

Va roligt att du har ett akvarium, det hade vi där vi bodde förut men här finns inte plats för såna saker, lite för trångt för att ha akvarium. Tänk att det har blåst över hela landet samtidigt, det är faktiskt rätt så ovanligt.



Kramar.

2012-03-20 @ 18:52:59
URL: http://taxar.bloggagratis.se/
Postat av: Jenny o Brio

Vilken tur du har som har egna fiskar! Det är kul att titta på dom när dom simar omkring.

Tur att du har ett koppel på dig så att du inte kan blåsa bort alldeles ;)

2012-03-22 @ 11:08:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0