Idag fick kameran vara med/Today the camera came along


Matte hade fått tips om en runda som vi inte gått förrut..
Så den testade vi igårkväll.
Den var liiiite längre än vi trodde...
Gissa om jag sov gott sen...
Someone had told mom about a GREAT walk that was new to us.
So we tried that walk last night.
It was a liiiiiiiiittle longer then we imagend.
I sleept so hard after that..

Idag har Majja och jag spanat från altanfönstret.
Den gamla jätte slitna soffan som skulle till tippen får faktiskt
stå kvar på altanen över sommaren.
Today Majja and I was on a look out from the porch window.
The old sofa that was supposed to go to the dump will actually
stay on the porch during summer.
Jag har bästa kollen härifrån.
Har full kontroll på folk och hundar.
Härligt för mig som gillar att sitta i fönstren..
I have the best view from here.
So I can keep track on people and dogs.
Its wonderful as I like to sit the windows
En av mattes favorit platser ser fortfarande lite tråkig ut.
Det kommer bli bättre när det räfsats en del och det börjar bli grönt.
One of moms favourite places still look a bit boring.
It will look so much better when the grass is green  and the
old leafs are gone.

Min Majja katt, hon gillar verkligen att vara ute nu..
Matte är dock inte imponerad när hon kommer hem och lägger sina byten
framför ytterdörren..
My cat Majja really likes to be outside now.
Mom aint that impressed when Majja comes and buts her kill
on the staircase.
Så var det dags för promenad...
Tror ni dom där gubbarna hade röjjt undan efter avverkningen..
NÄE... Gick inte att komma fram alls... SUCK
Then it was time for a walk.
Do you think the men who took down the trees, had moved them???
Noooo.. I couldnt go ther at all
STORA stubbar måste undersökas...
Big stubs had to be examined.
VÄLDIGT noga.. haha
Very carefully... haha
Har även konstaterat att tvåbeningarna fortsätter att kasta burkar och glasflaskor
som man kan råka trampa på... SUCK..
I have also seen that the humans keeps throwing tincans and glasbottles
on the ground so someone could step on them.

Nåja.. Detta var min dag.
Well.. This was my day.
Nu ska jag hjälpa matte i köket.
Hon ska laga isterband med stuvade makaroner.
Kan meddela att det är JÄTTE GOTT..
Så snart matte lagt ner sina bestick då börjar
jag köra min sötaste hunger dans...
Samtidigt som jag dansar för glatta livet så slickar
jag mig hysteriskt om munnen. hihihi...
Now I will help mom in the kitchen.
She will make smoked sausage with macaroni in
a white saus..
I promise you, I LOVE IT.
I do my cutest dance with a continous licking
of my mouth as soon as they are done eating.
I know I will get a little if I stay quiet as long
as they are eating..
Hoppas ni har det bra, vi hörs snart igen..

 

 


Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Det som göms i snö kommer upp i tö, visst är det så Gizmo. Vilken tur att flaskan inte var trasig. tyvärr ser man en del sådant i naturen. Himla fin kattkompis du har. Du får nospussa henne från mig

Kram

2012-03-14 @ 18:40:00
URL: http://tankelek.blogg.se/
Postat av: Ludde

Vilken stubbkoll! Akta dig för glasflaskor bara... Kramis!

2012-03-14 @ 21:53:38
URL: http://hundenluddesblogg.blogspot.com/
Postat av: demianopukki

Gör inte ölreklam Gizmo..!!

2012-03-14 @ 22:16:42
Postat av: Kasper med fyra katter

Oh, den där översta bilden... du skulle se hur min matte ser ut när hon tittar på den...

Och oh, en sån stubbe! Ser ju ut som efter ett sånt där träd som finns i Amazonas regnskogar eller nåt sånt!!!

Va SPÄNNANDE!

Och hälsa Maija så gott, nospussa henne lite från mej och Myse och Filip. (Dom andra kan jag inte riktigt svara för...)

2012-03-14 @ 23:45:27
URL: http://kasperian2.blogspot.com
Postat av: Cruellas sida

Åh vad vi skulle ge mycket för att få se dig dansa den dansen!

2012-03-15 @ 00:31:55
URL: http://crllaue.blogspot.com
Postat av: Aunt Rosie

Gizmo, you had an active day you deserve a good rest! So cute you are!!!! Thanks for taking me along on your walk :)

2012-03-15 @ 05:11:21
Postat av: smulan

Visst e det kul och spännande med nya rundor:)

Matte hälsar att hon snart hör av sig,bara mkt att stå i...



Nospuffar!

2012-03-15 @ 11:22:14
Postat av: Christina

Yra hälsar att det är väldigt fuskigt att du kan se ut genom fönstret så där tillsammans med katterna. Hon önskar att matte ska införskaffa någon smart grej så att hon också kan göra det ;)

2012-03-15 @ 14:52:44
URL: http://christinarooth.blogg.se/
Postat av: Jenny o Brio

Du har koll på alla lägen Gizmo. Så härlig sovbild det var på dig :)

2012-03-22 @ 11:12:41
Postat av: Lennart

Jag blir en aning trött då jag ser flaskor och annat bara kastat i naturen. En gång stod jag vid en hållplats och väntade på bussen hem. Bredvid mig stod två killar drygt 20 och åt korv med mos. Plötsligt sa den ena killen - Nu orkar jag inget mer, och slängde papptallriken med mos och hackad gurka bara rakt ner på marken. Det fanns en papperskorg ca 4 meter bort!

2012-04-11 @ 19:48:40
URL: http://autobahnfahrer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0