Både skog, mys och bus.. DET kallar jag en BRA promenad











Vi har haft en finfin långpromenad som ni ser.
När vi vilade på bryggan var det en massa trollsländor
som flög runtomkring oss.
Bara en enda landade så matte fick en bild.

Plötsligt flög matte upp från bryggan.
Hon fick väldigt bråttom därifrån.
Det visade sig att, emellan plankorna på bryggan
satt en ENORMT stor SPINDEL.
Den hade ben tjocka som stoppnålar och kroppen
var läskigt stor.
Hon gillar inte spindlar, min matte. Inte ens dom små
så det blev att vända nosen hemåt med fjomp-matten.

Kul hade jag iaf när vi kom en bit längre hemåt
när jag träffade Moa. Hon är jättesnäll och busar gärna
med mig.

Väl hemma slocknade jag direkt efter att ha fyllt på
med friskt gott vatten..
Ha det gott allihop.









Kommentarer
Postat av: aunt rosie

Looks like you had fun outside with your friends! :)

2012-09-12 @ 00:07:32
Postat av: Lisbeth

Nu Gizmo får du lov att spindelträna matte. För du bryr dig väl inte om dem? Jag har alltid varit förtrollad av trollsländor. Det finns något magiskt över dem. Undrar om de bara lever en dag som det sägs? Himmel vad mycket man måste se till att hinna om det vore så
Ha en solig dag
kram på er

2012-09-12 @ 09:19:19
URL: http://tankelek.blogg.se
Postat av: Erica

Hund och katt-världen är kanske ganska lik, jag tycker det är så himla tråkigt att se att många inte ens gratulerar vinnaren utan går direkt ut och kommenterar att den vann på grund av något "fusk". Inte alla såklart men en hel del, vi älskar ju alla våra djur och borde nog ta tävlandet lite mer med en klackspark=)

2012-09-12 @ 10:44:17
URL: http://www.senapshund.se
Postat av: Christina

Härlig promenad ni verkar haft! Lillkorven hälsar att den där saken med vingar är fasligt svår att få tag i även om man springer efter dom så fort man kan...

2012-09-12 @ 14:37:05
URL: http://christinarooth.blogg.se
Postat av: Ludde

Mysigt med skogspromenad även om det är en massa djur som skrämmer matten. Hon glömde visst att fota spindeln? Tjejträff på hemvägen var väl härligt! Förstår att du slocknade sedan... Kramis!

2012-09-13 @ 23:26:29
URL: http://hundenluddesblogg.blogspot.se/
Postat av: Rasmus

Du får allt tala om för matte din att spindlar är bra djur då dom äter upp dem irriterade flugorna. Här har vi minst åtta spindlar på balkongen, sådana med jättelånga ben och matte viftar bara bort dom när dom envisas med att sätta sig bekvämt på mattes stol. Själv föredrar jag att mumsa på dom, smakar himmelskt, vov.

Tur att det hanns med bilder på dig och fina blev dom, som alltid.

Trevlig helg önskar er alla. Tasskramizar

2012-09-14 @ 19:24:06
URL: http://papillonbus.bloggplatsen.se/
Postat av: Cruellas sida

Åh så härligt med både bus, mys och favorittjej! Kika in hos oss så får du se en kille i din storlek som du nog skulle gilla! Kram o puss på er!

2012-09-15 @ 09:15:36
URL: http://crllaue.blogspot.com
Postat av: Felix

Aha, matten gillar heller inte spindlar, i alla fall inte de som ramlar ner på ryggen när hon sitter i datorn, hihi. Då brukar hon knusa till dem med tummen, för hon är lite mordisk när hon ser en spindel, hihi.

Ser ut som en härlig skogspromenix, jag väntar på att få komma ut på en jag med men hussen ska bort i ett par dagar sen ska vi ut i skogen för matten ska plocka enbär, hihi.

Russelpussar.

2012-09-17 @ 17:17:33
URL: http://taxar.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0